Quote from Funbeat user on 30 April 2011, 21:24Här är tråden på garmins forum om pulsbandet och åtgärder.
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=1884&page=13
/Jg
Här är tråden på garmins forum om pulsbandet och åtgärder.
https://forums.garmin.com/showthread.php?t=1884&page=13
/Jg
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 16:41Tyvärr står det en massa strunt där som man inte ska bry sig om.
Tyvärr står det en massa strunt där som man inte ska bry sig om.
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 16:51Fredrik, du som har lite koll. Finns det något där som kan stämma eller är allt "hitta på"?
Jag har säkert haft tio olika pulsklockor genom åren. De flesta Polar förståss men kör nu med Garmin (305). Jag har fått samma problem med alla pulsklockor efter
Fredrik, du som har lite koll. Finns det något där som kan stämma eller är allt "hitta på"?
Jag har säkert haft tio olika pulsklockor genom åren. De flesta Polar förståss men kör nu med Garmin (305). Jag har fått samma problem med alla pulsklockor efter
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 17:23Nu var det längesedan jag läste igenom den. Jag tror att många som mer eller mindre upplever att de har löst det genom olika kontaktgeler osv har glapp i bandet.
Visst, man får inte vara för torr och kall, då blir signalen för dålig, det kan väl dessutom
Nu var det längesedan jag läste igenom den. Jag tror att många som mer eller mindre upplever att de har löst det genom olika kontaktgeler osv har glapp i bandet.
Visst, man får inte vara för torr och kall, då blir signalen för dålig, det kan väl dessutom
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 21:15Håkan: När jag köpte ett Polarband på löplabbet så sade de att de brukade upplysa kunderna om att bandet inte räcker hela klockans livslängd utan till viss del är en förbrukningsvara. Så det är tydligen fler än du som har samma erfarenhet.
Håkan: När jag köpte ett Polarband på löplabbet så sade de att de brukade upplysa kunderna om att bandet inte räcker hela klockans livslängd utan till viss del är en förbrukningsvara. Så det är tydligen fler än du som har samma erfarenhet.
Quote from Funbeat user on 1 May 2011, 21:27KAn väl tillägga till diskutionen att det verkar bara vara "soft" varianten av pulsband som jäklas.
Jag kör med den hårda gamla varianten av pulsband på en 305 och har alldrig noterat något misstänkt med det bandet och fler med mig. Dom föregående pulsmät
KAn väl tillägga till diskutionen att det verkar bara vara "soft" varianten av pulsband som jäklas.
Jag kör med den hårda gamla varianten av pulsband på en 305 och har alldrig noterat något misstänkt med det bandet och fler med mig. Dom föregående pulsmät
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 11:39Vill bara ge lite heder åt servicen på Garmin.
1. Jag fick bra svar och hjälp när jag ringde till teknisk service utan att bli bortkopplad och med rimlig väntetid.
2. Jag fick ett nytt band i retur på två dagar när jag skickade in mitt krånglande. Utan
Vill bara ge lite heder åt servicen på Garmin.
1. Jag fick bra svar och hjälp när jag ringde till teknisk service utan att bli bortkopplad och med rimlig väntetid.
2. Jag fick ett nytt band i retur på två dagar när jag skickade in mitt krånglande. Utan
Quote from Funbeat user on 2 May 2011, 18:45Jag börjar också luta åt att bandet är förbrukningsvara. Hoppas att Garmin kommer att sälja sitt mjuka band till rimligt pris, så det känns OK att byta då och då. Har hittils inte hittat nånstans där jag kan beställa det.
Min senaste status uppdatering ä
Jag börjar också luta åt att bandet är förbrukningsvara. Hoppas att Garmin kommer att sälja sitt mjuka band till rimligt pris, så det känns OK att byta då och då. Har hittils inte hittat nånstans där jag kan beställa det.
Min senaste status uppdatering ä
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 16:40Hoppar på den här diskussionen eftersom jag har samma problem med mitt "nya" mjuka Garminband till min 310 XT. Det får spel mest hela tiden numer trots nytt batteri och rejäla tvättar med ngt så när reglbunda mellanrum. Möjligen är det som ngn varit inne
Hoppar på den här diskussionen eftersom jag har samma problem med mitt "nya" mjuka Garminband till min 310 XT. Det får spel mest hela tiden numer trots nytt batteri och rejäla tvättar med ngt så när reglbunda mellanrum. Möjligen är det som ngn varit inne
Quote from Funbeat user on 18 May 2011, 20:03Du kan para ihop ditt pulsband med hur många enheter du vill. Det som händer när du parar är ju att huvudenheten (Edgee, FR) ska veta vilket pulsband den ska lyssna till.
Du kan para ihop ditt pulsband med hur många enheter du vill. Det som händer när du parar är ju att huvudenheten (Edgee, FR) ska veta vilket pulsband den ska lyssna till.