Quote from Guest on 1 June 2007, 22:11Att träna upp reservbankarna i sina muskler är något närmast magiskt för mig, men det fungerar ju tydligen. Men lite funderingar och diskussion kring det vore hjälpande.
Hur fungerar den? Om jag vräker i mig saker, så jag vet att det borde motsvara 45-50
Att träna upp reservbankarna i sina muskler är något närmast magiskt för mig, men det fungerar ju tydligen. Men lite funderingar och diskussion kring det vore hjälpande.
Hur fungerar den? Om jag vräker i mig saker, så jag vet att det borde motsvara 45-50
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 22:21Det förvånar mig med största smaklöshet att ingen har tagit sig ordet i denna fråga? Frågar med största nyfikenhet, är ingen intresserad? Eller har jag gett mig in på en sån klass att ingen vet? knappast troligt 😉
Det förvånar mig med största smaklöshet att ingen har tagit sig ordet i denna fråga? Frågar med största nyfikenhet, är ingen intresserad? Eller har jag gett mig in på en sån klass att ingen vet? knappast troligt 😉
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 22:41Vad är frågan kring kolhydratuppladdning?
Är det hur länge det kvarstår i musklerna? I så fall beror det på hur du gjort/tömt innan uppladdningen.
Har svårt att tänka mig att det kvarstår mer 1-2 dygn. Kroppen anpassar sig och det är lättåtkomlig energi
Vad är frågan kring kolhydratuppladdning?
Är det hur länge det kvarstår i musklerna? I så fall beror det på hur du gjort/tömt innan uppladdningen.
Har svårt att tänka mig att det kvarstår mer 1-2 dygn. Kroppen anpassar sig och det är lättåtkomlig energi
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 22:49mja frågorna står där... så förtydliga gärna din 🙂
men 1-2 dagar? Man laddar ju optimalt tre..
mja frågorna står där... så förtydliga gärna din 🙂
men 1-2 dagar? Man laddar ju optimalt tre..
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 22:49Vad är frågan egentligen? Är frågan hur man kolhydratladdar och hur energin lagras i kroppen vid kolhydratladdning eller?
Jag tror inte att man kan träna upp specifika muskler att lagra energi. Däremot antar jag att ju mer muskler man har, ju mer energi
Vad är frågan egentligen? Är frågan hur man kolhydratladdar och hur energin lagras i kroppen vid kolhydratladdning eller?
Jag tror inte att man kan träna upp specifika muskler att lagra energi. Däremot antar jag att ju mer muskler man har, ju mer energi
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 22:58Linus. Har editerat inlägget...
Inklistrat från Linus länk ovan
Omfördelning av energi
Den energi som kroppen inte förbränner på en gång kan lagras i kroppen på olika sätt, ungefär som när man laddar batteriet till bilen. När vi äter kolhydrater så kan
Linus. Har editerat inlägget...
Inklistrat från Linus länk ovan
Omfördelning av energi
Den energi som kroppen inte förbränner på en gång kan lagras i kroppen på olika sätt, ungefär som när man laddar batteriet till bilen. När vi äter kolhydrater så kan
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 23:04När du kört ned dig med lite kolhydrater o mycket protein och hård träning under några dagar(allt efter psyke och omgivningens förståelse), laddar du med en himla massa kolhydrater.
På grund av att glykogenförråden i muskler och lever är tömda kan du "öv
När du kört ned dig med lite kolhydrater o mycket protein och hård träning under några dagar(allt efter psyke och omgivningens förståelse), laddar du med en himla massa kolhydrater.
På grund av att glykogenförråden i muskler och lever är tömda kan du "öv
Quote from Lena O on 1 June 2007, 23:19Du liknade kh reserverna till en bilbatteri-.
Gör de till en bensin tank ist.
När du kör skiten ur dig och tömmer levern och musklerna från glykogen har du då möjligheten att tanka bilen som normalt ta emot MAX50l bensin med 60l.
Reserven lagras i levern.
Du liknade kh reserverna till en bilbatteri-.
Gör de till en bensin tank ist.
När du kör skiten ur dig och tömmer levern och musklerna från glykogen har du då möjligheten att tanka bilen som normalt ta emot MAX50l bensin med 60l.
Reserven lagras i levern.
Quote from Funbeat user on 1 June 2007, 23:33Gary! Intressanta fakta. Metodiken kring en kolhydratuppladdningen går igen i lika många versioner som det finns kolydrater i chips. Att det är levern som lagrar det som behövs var något annat än jag tolkat uppladdningen.nu. Jag ska läsa igen och se om ja
Gary! Intressanta fakta. Metodiken kring en kolhydratuppladdningen går igen i lika många versioner som det finns kolydrater i chips. Att det är levern som lagrar det som behövs var något annat än jag tolkat uppladdningen.nu. Jag ska läsa igen och se om ja
Quote from Funbeat user on 2 June 2007, 11:41Om du kolhydratsuppladdar så fyller du alltså förråden i muskler och lever, men tänk på att det är detta förråd som används primärt, så om du blir hungrig eller utför ett arbete så minskar förrådet. Därför är det viktigt när du försöker kolhydratsuppladda
Om du kolhydratsuppladdar så fyller du alltså förråden i muskler och lever, men tänk på att det är detta förråd som används primärt, så om du blir hungrig eller utför ett arbete så minskar förrådet. Därför är det viktigt när du försöker kolhydratsuppladda