Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelkolsyrepump
You need to log in to create posts and topics.

har fotpump - funkar kanon

har minipump - funkar som nödpump - 5 kg i däcken å så hem

har funderat på kolsyrepump som nödpump i stället för minipump - nån som har erfarenhet att dela med sig - hur mycket tryck får man i ett däck efter slangbyte på en ra

Det finns många fummelhänta som har tömt patronen, fast inte i slangen.

Här en en sån fummelhänt. Efter den manövern gav jag upp kolsyrepumpandet under många år men har nu gått tillbaka till detta. Har torrövat och känner mig rätt trygg nu....inget kan längre gå fel....

Vilken ser ni som den bästa kolsyrepumpen?

Kalasbra uppfinning! Jag är ett tekniskt UFO, men jag har inte misslyckats ännu.

Jag har en som jag aldrig behövt använda. Peppar peppar. Kanske mest för att varje patron kostar en Big Mac.

Jag föredrar SKS Wese.

Jag har använt kolsyrepatroner en gång då jag körde MC och det funkade överraskande bra. Det enda problemet var att jag inte tänkte på allmänna gaslagen och fick svärande rycka bort patronen som frös fast i mina fingrar när den tömde sig. Jag antar att de

Har haft 5 punkteringar i år att stenkross och alltid använt kolsyrepatron som pump. Funkar mycket bra! Gäller att placera den centrerat och sedan trycka. Hela patronen ger 7-8 kg tryck. Håll bara fingrarna borta från munstycket då det blir frost på den.

CO2GO ALLOY HYBRID från PRO har både handpump och anslutning för kolsyra:
Sumpar eller glömmer man gasen kan man ändå handpumpa. Den har ett bra fäste och väger inte mycket. Info på http://www.pro-bikegear.com. 398:-