Quote from Guest on 26 August 2011, 15:11Min man och jag har anmält oss till Hässelbyloppet den 16 oktober. Det är lite drygt två månader efter förlossningen. Mitt mål är att genomföra detta lopp väl, på en timma, och känna mig ok efteråt.
Igår, vecka tre efter förlossningen, provade jag en m
Min man och jag har anmält oss till Hässelbyloppet den 16 oktober. Det är lite drygt två månader efter förlossningen. Mitt mål är att genomföra detta lopp väl, på en timma, och känna mig ok efteråt.
Igår, vecka tre efter förlossningen, provade jag en m
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 15:21Nu har ju jag inte egna erfarenheter...
Det är väldigt svårt att ge råd. En klarar av att springa direkt och några får vänta flera månader. Sen är ju frågan är det kortsiktiga mål eller långsiktiga effekter?
Kortsiktigt så kan man nog gå efter känslan, me
Nu har ju jag inte egna erfarenheter...
Det är väldigt svårt att ge råd. En klarar av att springa direkt och några får vänta flera månader. Sen är ju frågan är det kortsiktiga mål eller långsiktiga effekter?
Kortsiktigt så kan man nog gå efter känslan, me
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 15:26Återhämtningen i bäckenbotten är alltid rätt individuell, hur känns den?
Har du pratat med din bm?
Har du testat att gå en mil? Det är nog vad jag skulle gå på, gå en mil och lägga in löpintervaller, och successivt öka löpdelen, inte till en hel mil per p
Återhämtningen i bäckenbotten är alltid rätt individuell, hur känns den?
Har du pratat med din bm?
Har du testat att gå en mil? Det är nog vad jag skulle gå på, gå en mil och lägga in löpintervaller, och successivt öka löpdelen, inte till en hel mil per p
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 16:05Säger som övriga det beror på.
Efter första barnet kändes det som om alla besvär i bäckenet försvann direkt och efter några promenader började jag smålunka lite. Ökade VÄLDIGT försiktigt kände efter hur det kändes efteråt osv, kunde nog springa en mil eft
Säger som övriga det beror på.
Efter första barnet kändes det som om alla besvär i bäckenet försvann direkt och efter några promenader började jag smålunka lite. Ökade VÄLDIGT försiktigt kände efter hur det kändes efteråt osv, kunde nog springa en mil eft
Quote from Catharina Brattlin on 26 August 2011, 16:34Har Du varit på nån efterkontroll? Barnmorskan kan ju känna om bäckenbottenmusklerna är hyfsat återhämtade.
När jag fick mina barn löptränade jag inte. Däremot tränade jag mycket aerobics, som instruktör, men vågade inte dra igång förräns jag hade fått O
Har Du varit på nån efterkontroll? Barnmorskan kan ju känna om bäckenbottenmusklerna är hyfsat återhämtade.
När jag fick mina barn löptränade jag inte. Däremot tränade jag mycket aerobics, som instruktör, men vågade inte dra igång förräns jag hade fått O
Quote from Linnea Persson on 26 August 2011, 18:16Säger som alla andra, det är väldigt olika och jättesvårt att säga. Dock finms det folk som gått ut för hårt och sen fått ganska stora besvär pga att bäckenbotten är för svag.
En generell rekommendation är ju att undvika löpning och hopp osv minst 3 mån
Säger som alla andra, det är väldigt olika och jättesvårt att säga. Dock finms det folk som gått ut för hårt och sen fått ganska stora besvär pga att bäckenbotten är för svag.
En generell rekommendation är ju att undvika löpning och hopp osv minst 3 mån
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 20:32Grattis till bebisen!
Jag tror det är väldigt individuellt. Jag kunde inte jogga förrän efter 6 månader, på sin höjd kunde jag promenera innan dess. En väninna till mig kunde cykla och simträna 2 mån efter förlossningen men vill vänta med jogging.Prata
Grattis till bebisen!
Jag tror det är väldigt individuellt. Jag kunde inte jogga förrän efter 6 månader, på sin höjd kunde jag promenera innan dess. En väninna till mig kunde cykla och simträna 2 mån efter förlossningen men vill vänta med jogging.
Prata
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 21:00Tack för snabba och bra svar! Intressant att erfarenheterna skiljer sig så mycket, från tjej till tjej och från en gång till en annan. Hur det än går den 16 oktober så är det i alla fall riktigt roligt att vara på g igen!
Tack för snabba och bra svar! Intressant att erfarenheterna skiljer sig så mycket, från tjej till tjej och från en gång till en annan. Hur det än går den 16 oktober så är det i alla fall riktigt roligt att vara på g igen!
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 21:07Se om du kan hitta fler svar i den här gruppen, kollade upp den åt en kompis i början på hennes graviditet: http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1413
Se om du kan hitta fler svar i den här gruppen, kollade upp den åt en kompis i början på hennes graviditet: http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1413
Quote from Funbeat user on 26 August 2011, 21:07Jag ammade länge och kände av fogar (bäcken, men även tex fötter) långt efter barnet var förtt. Tror det dröjde 1½ år innan jag kunde röra mig ok och säkert 2-3 år innan fogarna i bäckenet kändes ok.
Lyssna på kroppen!
Jag ammade länge och kände av fogar (bäcken, men även tex fötter) långt efter barnet var förtt. Tror det dröjde 1½ år innan jag kunde röra mig ok och säkert 2-3 år innan fogarna i bäckenet kändes ok.
Lyssna på kroppen!