Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

kristina; fokusera på att koppla in bäckenbottsmuskulaturen samt lätta magstärkande övningar för att minimera risken för skada i ryggen. samt konsultera med BM. och Får du råd att inte springa så lyssna på det, oavsett hur mycket du VILL springa!

Mammabarngympa på t ex F&S, kan vara en bra idé, där brukar man ju köra en del övningar för bäckenbotten och bål etc, och om instruktören kan sitt jobb, inga olämpliga övningar ...

Tänk på att det inte bara är bäckenbotten och bäcken som blir påverkad utan alla muskler och leder i kroppen. Det är ju hormonellt betingat (relaxin) och inget som går att påverka hur vältränad du än är. Har kollega som är ruskigt vältränad (orienterar oc

Men det här med foglossning har jag tolkat som att det är inget man kan "förstöra" även om man tränar innan det är helt tillbaka, även om det kan ge besvär och göra ont.

Jag har haft jättebesvär med foglossning med båda mina barn, första gången hann det

Det här är ju en hel vetenskap och erfarenheterna verkar vara så olika.

Grattis Maria! Jag förstår vad du menar med att faktiskt hela kroppen är påverkad. Igår tog jag mig en liten runda igen. Och njöt av att vara "ensam" i skogen i 35 minuter. Denna gå

Och plankan, den är bra! (t+)

Om magmusklerna inte gått ihop så är det plankan som gäller. Man kan känna om magmusklerna gått ihop genom att lägga sig ner på rygg och spänna magen och känna vart kanterna på magmusklerna går. Det är OK vad jag förstår om

Vad är hissen?

Japp - plankan och hissen! Plankan körde jag även som gravid. Den ingick i ett mycket bra gymprogram som en PT på Sats satte ihop för mig under min första graviditet.

Hissen:
Tänk dig att naveln är en hiss. På våning 1 är magen helt avslappnad. Den femte

Intressant. För mig är "hissen" en knippövning där man drar upp bäckenbotten fem "våningar" och till slut släpper nere den i källaren och sedan ska stanna på ettan 🙂

Ok, den gör jag typ, hade bara inget namn! Gör även knipvarianten 🙂 Den där magövningen är grym för "putmagen".

12