Quote from Guest on 11 August 2010, 12:26Skickade just ett mail till Kungsbacka kommun med lite personliga synpunkter på trafiksäkerhetsarbetet som bedrivs riktat mot cykeltrafiken, en del är lokalt och specifikt för Kungsbacka men ganska mycket är ganska allmänt. Om ni håller med i det jag skri
Skickade just ett mail till Kungsbacka kommun med lite personliga synpunkter på trafiksäkerhetsarbetet som bedrivs riktat mot cykeltrafiken, en del är lokalt och specifikt för Kungsbacka men ganska mycket är ganska allmänt. Om ni håller med i det jag skri
Quote from Rasmus Olsson on 11 August 2010, 12:36Sorrry, orkade inte läsa all text, utan bara skummade. Men i stor kan du nog skicka det där till Sveriges alla kommuner samt Trafikverket.
Sorrry, orkade inte läsa all text, utan bara skummade. Men i stor kan du nog skicka det där till Sveriges alla kommuner samt Trafikverket.
Quote from ellen olsson on 11 August 2010, 12:38Ja, det mesta var väldigt allmängiltigt. Det enda som man behöver göra är att anpassa exemplen för varja kommun. Det enda problemet med det är att ett flertal kommuner saknar bra exempel på hur det borde se ut...
Ja, det mesta var väldigt allmängiltigt. Det enda som man behöver göra är att anpassa exemplen för varja kommun. Det enda problemet med det är att ett flertal kommuner saknar bra exempel på hur det borde se ut...
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 12:44Du får muta dom med pannacotta för att få gehör.
Du får muta dom med pannacotta för att få gehör.
Quote from Mats Johansson on 11 August 2010, 12:54Riktigt bra formulerat, som tidigare nämnt, kan nog skickas till alla kommuner i sverige.
Tycker ett annant problem är att cykelvägar tycks sluta i intet, man cyklar ut på en trottoar utan förvarning.
Riktigt bra formulerat, som tidigare nämnt, kan nog skickas till alla kommuner i sverige.
Tycker ett annant problem är att cykelvägar tycks sluta i intet, man cyklar ut på en trottoar utan förvarning.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 14:03Bra gjort!
Tror jag kommer använda delar av denna text om ett tag, tack på förhand.
Bra gjort!
Tror jag kommer använda delar av denna text om ett tag, tack på förhand.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 14:37Det avspeglar flera synpunkter som min fru och jag fick på cykelbanor i somras när vi cyklade runt i Skåne. Vi drog slutsatsen att cykelbanor är till för att cykla ned till affären och köpa mjölk, Om man ändå vet var affären ligger, så passar de utmärkt.
Det avspeglar flera synpunkter som min fru och jag fick på cykelbanor i somras när vi cyklade runt i Skåne. Vi drog slutsatsen att cykelbanor är till för att cykla ned till affären och köpa mjölk, Om man ändå vet var affären ligger, så passar de utmärkt.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 14:41Jag tog mig friheten att sprida vidare på Facebook.
Jag tog mig friheten att sprida vidare på Facebook.
Quote from Funbeat user on 11 August 2010, 21:09Robert R : jeg har lest det hele, og jeg var helt sikker på at du skrev om en sykkelferie i Norge.
Meget bra skrevet, og det passer som sakt på alle norske kommuner også, desverre.
Jeg bor tett på Drammen, som prøver å være "sykkelby", men de klarer
Robert R : jeg har lest det hele, og jeg var helt sikker på at du skrev om en sykkelferie i Norge.
Meget bra skrevet, og det passer som sakt på alle norske kommuner også, desverre.
Jeg bor tett på Drammen, som prøver å være "sykkelby", men de klarer
Quote from Lena O on 11 August 2010, 21:16(t+) se fram emot att läsa ett eventuellt svar
(t+) se fram emot att läsa ett eventuellt svar