Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKommunikation med våra kommuner o …
You need to log in to create posts and topics.

Skickade just ett mail till Kungsbacka kommun med lite personliga synpunkter på trafiksäkerhetsarbetet som bedrivs riktat mot cykeltrafiken, en del är lokalt och specifikt för Kungsbacka men ganska mycket är ganska allmänt. Om ni håller med i det jag skri

Sorrry, orkade inte läsa all text, utan bara skummade. Men i stor kan du nog skicka det där till Sveriges alla kommuner samt Trafikverket.

Ja, det mesta var väldigt allmängiltigt. Det enda som man behöver göra är att anpassa exemplen för varja kommun. Det enda problemet med det är att ett flertal kommuner saknar bra exempel på hur det borde se ut...

Du får muta dom med pannacotta för att få gehör.

Riktigt bra formulerat, som tidigare nämnt, kan nog skickas till alla kommuner i sverige.
Tycker ett annant problem är att cykelvägar tycks sluta i intet, man cyklar ut på en trottoar utan förvarning.

Bra gjort!

Tror jag kommer använda delar av denna text om ett tag, tack på förhand.

Det avspeglar flera synpunkter som min fru och jag fick på cykelbanor i somras när vi cyklade runt i Skåne. Vi drog slutsatsen att cykelbanor är till för att cykla ned till affären och köpa mjölk, Om man ändå vet var affären ligger, så passar de utmärkt.

Jag tog mig friheten att sprida vidare på Facebook.

Robert R : jeg har lest det hele, og jeg var helt sikker på at du skrev om en sykkelferie i Norge.

Meget bra skrevet, og det passer som sakt på alle norske kommuner også, desverre.

Jeg bor tett på Drammen, som prøver å være "sykkelby", men de klarer

(t+) se fram emot att läsa ett eventuellt svar