Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKommunikation med våra kommuner o …
You need to log in to create posts and topics.

Fast nu är jag lite elak, idén med ett farthinder är väl just att det _inte_ ska gå att passera i hög fart? På sina håll står det farthinder just för att cykelvägarna passerar genom bostadsområden, på gångvägar och man vill att cyklisterna ska stanna till

Du kan ha rätt, LingLing. Men när ett farthinder blir ett hinder punkt-slut, är det jobbigt.

Jag råkade ut för dem några gånger nu i somras när jag var ut med packning. Det är väldigt svårt att få en cykel med sidväskor (fram och bak) genom dessa hinder

Jo jag har också haft problem när jag tagit mig förbi såna med packväskor och annat på cykeln. Jag brukar reta mig mkt när de lyckas tvinga mig att sätta foten i marken.
Troligen har man som du skriver tänkt på mopeder, men en och annan cyklist kan ju oc

Lingling Ling skrev:

... Det är en del av problemet man drar cykelvägar/leder, att de som ritat dem inte verkar veta hur fort en vanlig cykelpendlare cyklar.
---------

De ritar cykelvägar för det tempo de själva håller på sina treväxlade Crescent och s

Cykeln är ett fordon och ska aldrig blandas om gående!

Bruse: (t+)

>Fast nu är jag lite elak, idén med ett farthinder är väl just att det _inte_ ska gå att passera i hög fart?

Jo, det är helt riktigt, men varför är det just fordonet cykel som måste sänka farten/stanna?
Varför inte motorfordonet?

Drömmer om en värld där

Ha ha ha! Jaaaaaa! Bilisterna ska gå ur och trycka för grönt!

Vem startar partiet så jag kan rösta på det 19 september??

Det sitter ju en del farthinder för bilister här och var också. Men jag var också inne på att farthinder för cykel ska sitta där de behövs och ingen annanstans. Cykellederna ska i möjligaste mån inte dras så att man behöver bromsa flödet.

Såg idag när jag passerade genom Södertälje att man satt upp Cykling förbjuden-skyltar på alla större trafikleder genom centrum. Uppenbarligen vill man att man ska nyttja de mer än usla cykelbanor som finns på vissa håll i centrum. Dessa är krokiga, ojämn