Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 06:54På tal om tryckknappar för grönt ljus. I Umeå har jag sett att knapparna ofta sitter fem meter före korsningen och högre upp i cykelvänlig höjd. Signalen hinner då slå om så man inte behöver stanna. Utmärkt föredöme för andra städer att ta efter. Knappen
På tal om tryckknappar för grönt ljus. I Umeå har jag sett att knapparna ofta sitter fem meter före korsningen och högre upp i cykelvänlig höjd. Signalen hinner då slå om så man inte behöver stanna. Utmärkt föredöme för andra städer att ta efter. Knappen
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 13:23Idag fick jag svar. Tyckte det var övervägande positivt och genomtänkt.
"Hej,
Jag har nyss haft en diskussion med en annan distanscyklist om just det här med gc-vägar.
Kom till slutsats att det finns två stora grupper av cyklister, vardagscyklister o
Idag fick jag svar. Tyckte det var övervägande positivt och genomtänkt.
"Hej,
Jag har nyss haft en diskussion med en annan distanscyklist om just det här med gc-vägar.
Kom till slutsats att det finns två stora grupper av cyklister, vardagscyklister o
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 13:31Ja det var ju ett trevligt svar.
Hoppas det händer trevliga saker framöver också.Jag satt i söndags och läste/bläddrade igenom alla valbroschyrer vi fått; hittade inte ett ord om satsningar på cykel. Förmodligen är det inte hett just nu, eller så är all
Ja det var ju ett trevligt svar.
Hoppas det händer trevliga saker framöver också.
Jag satt i söndags och läste/bläddrade igenom alla valbroschyrer vi fått; hittade inte ett ord om satsningar på cykel. Förmodligen är det inte hett just nu, eller så är all
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 13:35Man blir glad när man läser ett sådant svar. Kungsbackaborna kan nog vara rätt nöjda med sina politiker och tjänstemän (kvinnor).
Man blir glad när man läser ett sådant svar. Kungsbackaborna kan nog vara rätt nöjda med sina politiker och tjänstemän (kvinnor).
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 13:38Vilket trevligt svar! Jag hoppas att det ger något reellt för Kungsbackacyklisterna också. 🙂
Vilket trevligt svar! Jag hoppas att det ger något reellt för Kungsbackacyklisterna också. 🙂
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 15:55Vänta tills något är gjort. Jag har sett många fantasifulla övningar i dumhet när det gäller utformningen av cykelbanor.
Vänta tills något är gjort. Jag har sett många fantasifulla övningar i dumhet när det gäller utformningen av cykelbanor.
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 21:45At det sitter noen entusiaster i teknisk etater i en kommune, er ikke det noen garanti for at noget skjer. Det er fortsatt politikkerene som skal bevilge pengene.
Og som altid blir slike tiltak en salderingspost mellom eldreomsorg, skole, og kulturtiltak
At det sitter noen entusiaster i teknisk etater i en kommune, er ikke det noen garanti for at noget skjer. Det er fortsatt politikkerene som skal bevilge pengene.
Og som altid blir slike tiltak en salderingspost mellom eldreomsorg, skole, og kulturtiltak
Quote from Funbeat user on 23 September 2010, 22:34Jag läste att Trondheim ska satsa 800.000.000 på cykel de närmaste 10 åren, ja, åttahundramiljoner ... i en kommun.
Det du ... det blir nog flera hissar.
Jag läste att Trondheim ska satsa 800.000.000 på cykel de närmaste 10 åren, ja, åttahundramiljoner ... i en kommun.
Det du ... det blir nog flera hissar.
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 00:03Robert. Hälsa tjänstemannen (-kvinnan?) på kommunen att cykelfält i vägen/gatan finns i Stockholm sedan ett antal år tillbaka. Trafikkontoret i Stockholm delar säkert gärna med sig av erfarenheter från dessa. Statistiken visar tydligt att olycksfrekvensen
Robert. Hälsa tjänstemannen (-kvinnan?) på kommunen att cykelfält i vägen/gatan finns i Stockholm sedan ett antal år tillbaka. Trafikkontoret i Stockholm delar säkert gärna med sig av erfarenheter från dessa. Statistiken visar tydligt att olycksfrekvensen
Quote from Funbeat user on 24 September 2010, 15:27Daniel R.: Det er ikke helt riktig. Det er prisen på de samlede utgifter, HVIS det skal utbygges.
Klipp" Transportøkonomisk institutt har laget en nytte- og kostnadsrapport som inkluderer helseeffekten av å bygge ut sykkelveinettet i Trondheim. Resultat
Daniel R.: Det er ikke helt riktig. Det er prisen på de samlede utgifter, HVIS det skal utbygges.
Klipp" Transportøkonomisk institutt har laget en nytte- og kostnadsrapport som inkluderer helseeffekten av å bygge ut sykkelveinettet i Trondheim. Resultat