Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKommunikation med våra kommuner o …
You need to log in to create posts and topics.

På tal om tryckknappar för grönt ljus. I Umeå har jag sett att knapparna ofta sitter fem meter före korsningen och högre upp i cykelvänlig höjd. Signalen hinner då slå om så man inte behöver stanna. Utmärkt föredöme för andra städer att ta efter. Knappen

Idag fick jag svar. Tyckte det var övervägande positivt och genomtänkt.

"Hej,

Jag har nyss haft en diskussion med en annan distanscyklist om just det här med gc-vägar.

Kom till slutsats att det finns två stora grupper av cyklister, vardagscyklister o

Ja det var ju ett trevligt svar.
Hoppas det händer trevliga saker framöver också.

Jag satt i söndags och läste/bläddrade igenom alla valbroschyrer vi fått; hittade inte ett ord om satsningar på cykel. Förmodligen är det inte hett just nu, eller så är all

Man blir glad när man läser ett sådant svar. Kungsbackaborna kan nog vara rätt nöjda med sina politiker och tjänstemän (kvinnor).

Vilket trevligt svar! Jag hoppas att det ger något reellt för Kungsbackacyklisterna också. 🙂

Vänta tills något är gjort. Jag har sett många fantasifulla övningar i dumhet när det gäller utformningen av cykelbanor.

At det sitter noen entusiaster i teknisk etater i en kommune, er ikke det noen garanti for at noget skjer. Det er fortsatt politikkerene som skal bevilge pengene.

Og som altid blir slike tiltak en salderingspost mellom eldreomsorg, skole, og kulturtiltak

Jag läste att Trondheim ska satsa 800.000.000 på cykel de närmaste 10 åren, ja, åttahundramiljoner ... i en kommun.

Det du ... det blir nog flera hissar.

Robert. Hälsa tjänstemannen (-kvinnan?) på kommunen att cykelfält i vägen/gatan finns i Stockholm sedan ett antal år tillbaka. Trafikkontoret i Stockholm delar säkert gärna med sig av erfarenheter från dessa. Statistiken visar tydligt att olycksfrekvensen

Daniel R.: Det er ikke helt riktig. Det er prisen på de samlede utgifter, HVIS det skal utbygges.

Klipp" Transportøkonomisk institutt har laget en nytte- og kostnadsrapport som inkluderer helseeffekten av å bygge ut sykkelveinettet i Trondheim. Resultat