Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKommunikation med våra kommuner o …
You need to log in to create posts and topics.

Jag ser oxå fram emot svar men är ganska säker på att svaret blir en stor besvikelse. Något dravel om att de jobbar för fullt med att ta hand om min åsikt och att jag behåller min plats i kön. Typ.

Bra text! och riktigt bra intiativ!

men det kan nog inte skada att ge dom tips på folk som har löst liknande problem tidigare på ett sätt som du som cyklist anser är bra

En stad som satsar mycket på cyklister - allt ifrån att man kan hänga på cyklar

Fått ett rätt positivt men intetsägande brev tillbaka - där ansvarig tackar så mycket för värdefull input och lovar att återkomma senare eftersom hon går på semester nu tydligen. Får se vad som händer - lite knepigt eftersom det mesta görs på kommunnivå,

Tror nog att kommunerna kan behöva all hjälp dom kan få...

Här i Boulder så brukar trottoarerna tre "filer" längs med tungt trafikerade vägar
en dubbelriktad gångfil och två st enkelriktade cykelfält (ingen hårdare separation mellan filerna än ett str

Ett av mina hatobjekt är just det där med skyltningen: förutom skyltar om åt vilket håll Motala respektive Norrköping, så Varför saknas skyltar med gatunamn häristan om man kommer från cykelvägnätet?
Är det likadant överallt?

Ja, Ling - det är precis likadant överallt. Man vet aldrig vart en cykelväg kan föra en och man vet aldrig hur långt det är dit. De riktigt stora cykellederna i Göteborg tillhör undantagen i den här landsändan.

Man kanske skulle flytta till Colorado, låt

Visst vet man vart cykelbanan för en (i okända områden) ... den för en dit man inte vill, till ett område vars gatunamn inte finns på en 1:100.000 karta och molnen täcker solen med dess klargörande skuggor.

Robert: Det räcker att flytta till Holland, fast det räcker med att komma till Danmark för att märka en stor förbättring.

Det rekker i allefal inte å flytte til Norge. Her er det bare Daniel R. som har posetive opplevelser.
Vi som er fastboende føler os som jaget vilt, eller en pariakaste underlegsen al annet som skulle våge seg ut på veiene.

Robert du kommer nog inte att ångra dig 😀
(stan brukar hamna i rätt högt i topplistorna över dom mest cykelvänliga städerna i Nordamerika )

Tja kanske skulle vara värt att göra en "bra vs dåligt" lista med så mycket info och bilder som möjligt

ex
br