Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKompressiontights?
You need to log in to create posts and topics.

Hur effektiva är egentligen kompressionskläder ? Jag funderar på tights eftersom jag ganska nyligen börjat springa lite längre sträckor och märker att mina vader tar åtskilliga dagar på sig att återhämta sig. Kan man kanske vinna lite återhämtningstid gen

Kan vara bra. Jag tycker mycket om att ta på mig kompression efteråt om inte annat, tights eller calves. Börja med ett par strumpor och se om du tycker att det hjälper innan du provar tights tycker jag.

Kompression ökar värmen lite, jag som löpt i 1,5år använder bara kompression av något dyrare slaget. De ÄR faktiskt bra, och sköna att springa i. Dessutom så tror jag att de hjälper mot benhinneinflamation och liknande. Dock bara vad jag själv tror!
Men d

Har också för mig att effekten av kompression mest spelar roll efteråt,
har diskuterats i tidigare forumtrådar,

men jag tycker också att kompressionstights är otroligt sköna att jogga i så använder dem flitigt.

Jag springer mina långlopp i 2XU-tights och märker stor skillnad på känslan under och efter loppen. Jag blir inte lika trött i benen lika snabbt.

Däremot är jag tveksam till att det, på sikt, hjälper återhämtningen efter vardagslöpningen/träningspassen.

Tack snälla för svar 🙂
Jag börjar med att testa att springa med kompressionsstrumpor och ser hur det känns.
Ja, jag styrketränar men kanske lite för lite senaste tiden. Jag ökar på dosen benstyrka hädanefter.
Har också fått maken att massera mina vader (

Intressant läsning:

http://www.runnersworld.se/blogs/hjarnfysik/kompressionsklader-och-tro.htm

Jag håller med några av de ovanstående, det är skönt att springa i kompressionstights, oavsett annan effekt eller inte. Mindre skvalp! 😉

Jag använder både långa kompressionstights och kompressionst-shirt. Jag har inte upplevt någon skillnad under själva träningspassen/loppen, men det har hjälpt mig före träning/lopp och definitivt efter. Jag brukar ta på mig dem ungefär en timme före och h