Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKonditions träning för cykel
You need to log in to create posts and topics.

PS. Du kan ju börja med ett tvåtimmarspass för att se hur det känns. DS

Niclas, den artikeln beskriver igentligen mer hur man ska träna för att kunna gå på fettreserven? Men den är bra, har provat den själv och det fungerar.

Lagom med 3-6 timmar Linus? Är inte det lite långt igentligen, förmodar att du tränar för VR och då ä

Jag har aldrig varit ute på något distanspass som varit 6 timmar. Längsta träningsrundan kanske är på runt 4 timmar.

Kör så lång du orkar och kan. Finns inga rätt och fel

Ja VR är väl ett av flera saker jag tränar till men om man ska träna distans, så bör man träna längre tid än två timmar, annars är det tempoträning. För mig finns i princip tre sortes cykelträning:
1. Distans (2,5 timmar och längre)
2. Tempo (1-1,5 timme)

Jag kanske skulle tillägga att det bara är för konditions och fettförbrännings skull och inte inför tävling som jag tränar isåfall. Cyklar gör jag mest för att det är roligt. Men det vore fint om man kunde få upp konditionen och deffa ned sig inför komman

Jag saknar att cykla, men ska prova att cykla lite försiktigt nästa vecka för se om det går bra för tårna

hur bröt du tårna?

kalle våga jag skriva hur jag bröt tårna?=) jag låg och sov föra torsdagen sen vaknade att det knakade i tårna och gjorde ont som fan ,men sen somnade om,sen var jag helt svullen och blå dan efter jag vaknade så gick till läkaren på fredag så sa dem att d

du måste väl ha gjort något för att lyckas bryta dom?

Så kan det gå. Om man spelar fotboll med en betongvägg i sömnen.