Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 11:25PS. Du kan ju börja med ett tvåtimmarspass för att se hur det känns. DS
PS. Du kan ju börja med ett tvåtimmarspass för att se hur det känns. DS
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 12:08Niclas, den artikeln beskriver igentligen mer hur man ska träna för att kunna gå på fettreserven? Men den är bra, har provat den själv och det fungerar.
Lagom med 3-6 timmar Linus? Är inte det lite långt igentligen, förmodar att du tränar för VR och då ä
Niclas, den artikeln beskriver igentligen mer hur man ska träna för att kunna gå på fettreserven? Men den är bra, har provat den själv och det fungerar.
Lagom med 3-6 timmar Linus? Är inte det lite långt igentligen, förmodar att du tränar för VR och då ä
Quote from j sollerman on 27 October 2008, 12:12Jag har aldrig varit ute på något distanspass som varit 6 timmar. Längsta träningsrundan kanske är på runt 4 timmar.
Kör så lång du orkar och kan. Finns inga rätt och fel
Jag har aldrig varit ute på något distanspass som varit 6 timmar. Längsta träningsrundan kanske är på runt 4 timmar.
Kör så lång du orkar och kan. Finns inga rätt och fel
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 13:06Ja VR är väl ett av flera saker jag tränar till men om man ska träna distans, så bör man träna längre tid än två timmar, annars är det tempoträning. För mig finns i princip tre sortes cykelträning:
1. Distans (2,5 timmar och längre)
2. Tempo (1-1,5 timme)
Ja VR är väl ett av flera saker jag tränar till men om man ska träna distans, så bör man träna längre tid än två timmar, annars är det tempoträning. För mig finns i princip tre sortes cykelträning:
1. Distans (2,5 timmar och längre)
2. Tempo (1-1,5 timme)
Quote from Funbeat user on 27 October 2008, 15:08Jag kanske skulle tillägga att det bara är för konditions och fettförbrännings skull och inte inför tävling som jag tränar isåfall. Cyklar gör jag mest för att det är roligt. Men det vore fint om man kunde få upp konditionen och deffa ned sig inför komman
Jag kanske skulle tillägga att det bara är för konditions och fettförbrännings skull och inte inför tävling som jag tränar isåfall. Cyklar gör jag mest för att det är roligt. Men det vore fint om man kunde få upp konditionen och deffa ned sig inför komman
Quote from Funbeat user on 1 November 2008, 12:14Jag saknar att cykla, men ska prova att cykla lite försiktigt nästa vecka för se om det går bra för tårna
Jag saknar att cykla, men ska prova att cykla lite försiktigt nästa vecka för se om det går bra för tårna
Quote from j sollerman on 1 November 2008, 18:16hur bröt du tårna?
hur bröt du tårna?
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 00:05kalle våga jag skriva hur jag bröt tårna?=) jag låg och sov föra torsdagen sen vaknade att det knakade i tårna och gjorde ont som fan ,men sen somnade om,sen var jag helt svullen och blå dan efter jag vaknade så gick till läkaren på fredag så sa dem att d
kalle våga jag skriva hur jag bröt tårna?=) jag låg och sov föra torsdagen sen vaknade att det knakade i tårna och gjorde ont som fan ,men sen somnade om,sen var jag helt svullen och blå dan efter jag vaknade så gick till läkaren på fredag så sa dem att d
Quote from j sollerman on 2 November 2008, 17:05du måste väl ha gjort något för att lyckas bryta dom?
du måste väl ha gjort något för att lyckas bryta dom?
Quote from Funbeat user on 2 November 2008, 22:24Så kan det gå. Om man spelar fotboll med en betongvägg i sömnen.
Så kan det gå. Om man spelar fotboll med en betongvägg i sömnen.