Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKonsten att hjälpa varandra dra i …
You need to log in to create posts and topics.

Jag och min kille tycker om att cykla tillsammans. Det skulle bli ännu roligare om vi hjälpte varandra att dra för att få upp farten lite! Idag har vi fel taktik, men det är svårt att sätta tummen på exakt vad. Många gånger hamnar den ene för långt fram o

Det är inte den som blir efter som sak jaga ikapp, det är nästan hopplöst energikrävande. utan den som kommer ifrån ska lugna ner sig så den bakom kan komma ikapp utan för mycket energiförlust.

I uppförsbackar ska man inte hålla samma fart som på rakan,

Den bakom måste också lära sig att inte släppa upp en lucka. I vissa lägen måste den bakre trampa på av bara h-e en kort sekund för att en lucka inte ska uppstå. Då är det för sent. Oftast är detta det vanligaste nybörjarfelet.

Hm, jag skulle nog vilja påstå att det vanligaste nybörjarfelet är att den som går upp och drar börjar bomba satan och blir helt rökt så att han/hon inte orkar gå in på rulle sen.

Nja, det vanligaste felet är nog att man inte törs ligga tillräckligt nära och då kommer man inte in på rullen så bra.

Paolo: Det där känns igen. Man bombar satan och blir så trött att man inte orkar hänga sen. Vips är man igång och tävlar mot varandra i stället för sammarbeta!

Det tipsas om att hålla jämn fart. Bevaka sin hastighetsmätare. Frågan är vilken fart man ska

Runt 50 är lagom vid skiftkörning.

Tack David! Vi ses när jag blir elit! (H:)

Jämn fart? Det är bättre att försöka ligga på jämn effekt eller puls, lämpligvis inte över den anaeroba tröskeln...

Strunta i hastigheten, det är belastningen som ska vara ung. samma. Har märkt att det fungerar bättre ju fortare man cyklar för dom flesta.