Quote from Guest on 7 August 2009, 17:26Jag och min kille tycker om att cykla tillsammans. Det skulle bli ännu roligare om vi hjälpte varandra att dra för att få upp farten lite! Idag har vi fel taktik, men det är svårt att sätta tummen på exakt vad. Många gånger hamnar den ene för långt fram o
Jag och min kille tycker om att cykla tillsammans. Det skulle bli ännu roligare om vi hjälpte varandra att dra för att få upp farten lite! Idag har vi fel taktik, men det är svårt att sätta tummen på exakt vad. Många gånger hamnar den ene för långt fram o
Quote from Rasmus Olsson on 7 August 2009, 17:36Det är inte den som blir efter som sak jaga ikapp, det är nästan hopplöst energikrävande. utan den som kommer ifrån ska lugna ner sig så den bakom kan komma ikapp utan för mycket energiförlust.
I uppförsbackar ska man inte hålla samma fart som på rakan,
Det är inte den som blir efter som sak jaga ikapp, det är nästan hopplöst energikrävande. utan den som kommer ifrån ska lugna ner sig så den bakom kan komma ikapp utan för mycket energiförlust.
I uppförsbackar ska man inte hålla samma fart som på rakan,
Quote from Fredrik Närenfors on 7 August 2009, 17:48Den bakom måste också lära sig att inte släppa upp en lucka. I vissa lägen måste den bakre trampa på av bara h-e en kort sekund för att en lucka inte ska uppstå. Då är det för sent. Oftast är detta det vanligaste nybörjarfelet.
Den bakom måste också lära sig att inte släppa upp en lucka. I vissa lägen måste den bakre trampa på av bara h-e en kort sekund för att en lucka inte ska uppstå. Då är det för sent. Oftast är detta det vanligaste nybörjarfelet.
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 18:34Hm, jag skulle nog vilja påstå att det vanligaste nybörjarfelet är att den som går upp och drar börjar bomba satan och blir helt rökt så att han/hon inte orkar gå in på rulle sen.
Hm, jag skulle nog vilja påstå att det vanligaste nybörjarfelet är att den som går upp och drar börjar bomba satan och blir helt rökt så att han/hon inte orkar gå in på rulle sen.
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 19:35Nja, det vanligaste felet är nog att man inte törs ligga tillräckligt nära och då kommer man inte in på rullen så bra.
Nja, det vanligaste felet är nog att man inte törs ligga tillräckligt nära och då kommer man inte in på rullen så bra.
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 21:38Paolo: Det där känns igen. Man bombar satan och blir så trött att man inte orkar hänga sen. Vips är man igång och tävlar mot varandra i stället för sammarbeta!
Det tipsas om att hålla jämn fart. Bevaka sin hastighetsmätare. Frågan är vilken fart man ska
Paolo: Det där känns igen. Man bombar satan och blir så trött att man inte orkar hänga sen. Vips är man igång och tävlar mot varandra i stället för sammarbeta!
Det tipsas om att hålla jämn fart. Bevaka sin hastighetsmätare. Frågan är vilken fart man ska
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 21:51Runt 50 är lagom vid skiftkörning.
Runt 50 är lagom vid skiftkörning.
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 21:55Tack David! Vi ses när jag blir elit! (H:)
Tack David! Vi ses när jag blir elit! (H:)
Quote from ellen olsson on 7 August 2009, 22:48Jämn fart? Det är bättre att försöka ligga på jämn effekt eller puls, lämpligvis inte över den anaeroba tröskeln...
Jämn fart? Det är bättre att försöka ligga på jämn effekt eller puls, lämpligvis inte över den anaeroba tröskeln...
Quote from Funbeat user on 7 August 2009, 23:03Strunta i hastigheten, det är belastningen som ska vara ung. samma. Har märkt att det fungerar bättre ju fortare man cyklar för dom flesta.
Strunta i hastigheten, det är belastningen som ska vara ung. samma. Har märkt att det fungerar bättre ju fortare man cyklar för dom flesta.