Quote from Guest on 11 January 2012, 00:18Jag brukar ladda in mina pass från min GF310
Passet nedan är hämtat från Garmin connect, man ser ganska tydligt vad jag haft för mig, 2x20 min tröskelintervaller på testcykel.
BILD:http://i212.photobucket.com/albums/cc82/mahjed/Bild2.jpgNedan är samma
Jag brukar ladda in mina pass från min GF310
Passet nedan är hämtat från Garmin connect, man ser ganska tydligt vad jag haft för mig, 2x20 min tröskelintervaller på testcykel.
BILD:http://i212.photobucket.com/albums/cc82/mahjed/Bild2.jpg
Nedan är samma
Quote from Elias Engqvist on 11 January 2012, 00:281. Det du har missat (?) är att skalorna är helt olika.
Garmin Connect har en Y-skala på 0-200 medan funbeat har en skala på 70-160.
Det blir självklart en mycket "spetsigare graf. Det är inget fel - bara ett exempel på att man kan uttrycka ganska mycket
1. Det du har missat (?) är att skalorna är helt olika.
Garmin Connect har en Y-skala på 0-200 medan funbeat har en skala på 70-160.
Det blir självklart en mycket "spetsigare graf. Det är inget fel - bara ett exempel på att man kan uttrycka ganska mycket
Quote from ellen olsson on 11 January 2012, 00:30Christer: Det är x-axeln som är ordentligt skum...
Christer: Det är x-axeln som är ordentligt skum...
Quote from Elias Engqvist on 11 January 2012, 00:39Oj, det är för sent och jag kan inte läsa mm mm. Funbeat har gjort något i det blå skåpet!
Oj, det är för sent och jag kan inte läsa mm mm. Funbeat har gjort något i det blå skåpet!
Quote from Camilla Höög on 11 January 2012, 05:44Det är ett gammal problem som diskuterats flera gånger tidigare, men är likväl en bugg. Det uppstår när man inte använder GPS:en.
Det är ett gammal problem som diskuterats flera gånger tidigare, men är likväl en bugg. Det uppstår när man inte använder GPS:en.
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 07:07detta är en riktigt irriterande bugg som jag hoppas funbeat fixar snart!
När man inte har GPSen på så reggar din klocka bara pulsförändringar och ditt pass har mycket färre registrerade punkter än om den med gps registrerade position också.
Att funbeat an
detta är en riktigt irriterande bugg som jag hoppas funbeat fixar snart!
När man inte har GPSen på så reggar din klocka bara pulsförändringar och ditt pass har mycket färre registrerade punkter än om den med gps registrerade position också.
Att funbeat an
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 07:56Man antar att mätpunkterna är ekvidistanta längs x-axeln vilket blir fel med "smart" registrering.
Fungerar det inte bättre om man slår om till 1s-registering på 310:an i det här läget?
Man antar att mätpunkterna är ekvidistanta längs x-axeln vilket blir fel med "smart" registrering.
Fungerar det inte bättre om man slår om till 1s-registering på 310:an i det här läget?
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:09Ok, gissar att amcharts funbeat verkar använda för graferna inte fattar att 00:01:25 (t.ex) är en tid. Skulle man göra det med sekunder och skriva om det som 85 skulle det kanske gå bättre, men då blir det förmodligen svårläst när man läser av med mouse-p
Ok, gissar att amcharts funbeat verkar använda för graferna inte fattar att 00:01:25 (t.ex) är en tid. Skulle man göra det med sekunder och skriva om det som 85 skulle det kanske gå bättre, men då blir det förmodligen svårläst när man läser av med mouse-p
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 08:24Är du inomhus, använd 1-sek registrering! Gick på den här minan i förrgår. 🙁
Är du inomhus, använd 1-sek registrering! Gick på den här minan i förrgår. 🙁
Quote from Funbeat user on 11 January 2012, 11:51på min FR405 finns inte smart recording som valmöjlighet, den bestämmer själv vilket gör att jag aldrig får rätt på mina inomhuspass 🙁
på min FR405 finns inte smart recording som valmöjlighet, den bestämmer själv vilket gör att jag aldrig får rätt på mina inomhuspass 🙁