Quote from Guest on 9 April 2012, 20:50Jag får mycket märkliga värden på min 910xt i början av passen.
Pulsen verkar sticka upp mot 150-160 vilket inte stämmer. Om jag stannar så sjunker den direkt till verklig puls, runt 110-120 de senaste två passen.
Igår tror jag iofs att min vattenflaska
Jag får mycket märkliga värden på min 910xt i början av passen.
Pulsen verkar sticka upp mot 150-160 vilket inte stämmer. Om jag stannar så sjunker den direkt till verklig puls, runt 110-120 de senaste två passen.
Igår tror jag iofs att min vattenflaska
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 21:00Prova att ta lite yes på sensorerna för att undvika statisk elektricitet.. hade samma problem (ej på 910xt utan på 305an). Visade sig i början på passen.
Har köpt blågel på apoteket och har inga problem alls efter det.
Prova att ta lite yes på sensorerna för att undvika statisk elektricitet.. hade samma problem (ej på 910xt utan på 305an). Visade sig i början på passen.
Har köpt blågel på apoteket och har inga problem alls efter det.
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 21:13Jag har en 610:a och det är samma problem. Man måste fukta bandet ordentligt innan man ger sig iväg annars funkar det inte förrän man börjar svettas lite. Det händer ibland att jag glömmer eller inte är så noga med att blöta ned det innan med vatten och d
Jag har en 610:a och det är samma problem. Man måste fukta bandet ordentligt innan man ger sig iväg annars funkar det inte förrän man börjar svettas lite. Det händer ibland att jag glömmer eller inte är så noga med att blöta ned det innan med vatten och d
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 21:46det händer med _alla_ pulsband om de är torra - blöt ordentligt (med t ex saliv som leder signalerna bättre än bara vatten) innan du sätter på dig pulsbandet!
det händer med _alla_ pulsband om de är torra - blöt ordentligt (med t ex saliv som leder signalerna bättre än bara vatten) innan du sätter på dig pulsbandet!
Quote from Funbeat user on 9 April 2012, 22:33Jag spolar tygbandet under kranen innan jag sätter på mig det. Om jag sedan sitter i bilen på väg till tävling kan det ändå hinna torka...
Rekommenderar annars tygbandet, sitter bättre (på mig i alla fall). Kostar däremot en smärre förmögenhet!
Jag spolar tygbandet under kranen innan jag sätter på mig det. Om jag sedan sitter i bilen på väg till tävling kan det ändå hinna torka...
Rekommenderar annars tygbandet, sitter bättre (på mig i alla fall). Kostar däremot en smärre förmögenhet!
Quote from Funbeat user on 10 April 2012, 07:03Tack för era svar.
Jag brukar fukta huden under pulsbandet, men visst det kan vara lite lite.
Har tvättat rent pulsbandet ordentligt nu också.Testar och ser!
Tack för tipsen!
/JAkob
Tack för era svar.
Jag brukar fukta huden under pulsbandet, men visst det kan vara lite lite.
Har tvättat rent pulsbandet ordentligt nu också.
Testar och ser!
Tack för tipsen!
/JAkob
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 21:59Hej igen!
Det blev fan inte bättre med tiden.
Cyklade med c:a 250 i snittpuls igår, hehe 🙂Läste följande i garmins instruktionsbok/felsökning.
om konstiga pulsdata.
"ANvänd en bomullströja eller blöta ner tröjan då syntetiska tyger stör pulsdatan
Hej igen!
Det blev fan inte bättre med tiden.
Cyklade med c:a 250 i snittpuls igår, hehe 🙂
Läste följande i garmins instruktionsbok/felsökning.
om konstiga pulsdata.
"ANvänd en bomullströja eller blöta ner tröjan då syntetiska tyger stör pulsdatan
Quote from Funbeat user on 4 May 2012, 23:48Provade du gel från apoteket?
Yes tar bort statistika elektriciteten.. testa det, och behåll tröjorna.
Provade du gel från apoteket?
Yes tar bort statistika elektriciteten.. testa det, och behåll tröjorna.
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 06:34Nej, testade inte gel, men jag ska testa lite Yes nu.
tack för tipset än en gång!
Nej, testade inte gel, men jag ska testa lite Yes nu.
tack för tipset än en gång!
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 08:08jag har alltid funktionströjor så dem ska du inte behöva slänga
jag har alltid funktionströjor så dem ska du inte behöva slänga