Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 09:03Kan vara själva pulsbandet som är problemet också - alltså bandetl, inte sändaren. Om du provat olika placering, rengjort elektroderna, blöta ordentligt, gel, olika tröjor och kanske att byta batteri så är det nog dags att kontakta Garmin för ett eventuel
Kan vara själva pulsbandet som är problemet också - alltså bandetl, inte sändaren. Om du provat olika placering, rengjort elektroderna, blöta ordentligt, gel, olika tröjor och kanske att byta batteri så är det nog dags att kontakta Garmin för ett eventuel
Quote from Funbeat user on 5 May 2012, 10:48Hej igen!
Faktiskt så ballade pulsen ut idag igen trots YES.
Rätade dock ut sig efter en stund och fungerade passet igenom.
Känns dock inte som om jag är villig att acceptera att pulsen inte är mätbar de första 10 minuterna. (Eller att vissa tröjor in
Hej igen!
Faktiskt så ballade pulsen ut idag igen trots YES.
Rätade dock ut sig efter en stund och fungerade passet igenom.
Känns dock inte som om jag är villig att acceptera att pulsen inte är mätbar de första 10 minuterna. (Eller att vissa tröjor in
Quote from Funbeat user on 10 May 2012, 09:45Jag upplever precis samma problem som du. Händer inte alltid, men tillräckligt ofta för att det ska vara ett problem.
Å de är inte att jag inte fuktat bandet. Har haft en 305 senaste 3-4åren utan några som helst problem.
Jag upplever precis samma problem som du. Händer inte alltid, men tillräckligt ofta för att det ska vara ett problem.
Å de är inte att jag inte fuktat bandet. Har haft en 305 senaste 3-4åren utan några som helst problem.
Quote from Funbeat user on 10 May 2012, 18:15Nu har jag dessutom märkt att totala stigningen för en och samma runda vid 4 tillfällen varierar mellan 193- 2108 m 🙂 jodå, såatt...
Nu har jag dessutom märkt att totala stigningen för en och samma runda vid 4 tillfällen varierar mellan 193- 2108 m 🙂 jodå, såatt...
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:11Var det en överaskning?
Alla garmins klockor är väl usla på höjdangivelserna - eller skulle 910xt använda barometrisk mätning?
Att GPS är värdelöst till höjdmätning är välkänt - jag fick ungefär tredubble totala stigningen på lidingöloppet jämfört med vad
Var det en överaskning?
Alla garmins klockor är väl usla på höjdangivelserna - eller skulle 910xt använda barometrisk mätning?
Att GPS är värdelöst till höjdmätning är välkänt - jag fick ungefär tredubble totala stigningen på lidingöloppet jämfört med vad
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 09:45910 har barometrisk mätning. Det är en av grejerna med 910 kontra 310XT (förutom räkna simtag och utseende; och kanske nän pryl till). ... som jag förstår det...
910 har barometrisk mätning. Det är en av grejerna med 910 kontra 310XT (förutom räkna simtag och utseende; och kanske nän pryl till). ... som jag förstår det...
Quote from ellen olsson on 11 May 2012, 10:22Använder den det per default då?
Använder den det per default då?
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 11:15Barometrisk mätning har sina problem, så att säga att den ena är betydligt bättre än den andra är inte riktigt sant.
Barometrisk mätning har sina problem, så att säga att den ena är betydligt bättre än den andra är inte riktigt sant.
Quote from Funbeat user on 11 May 2012, 11:18Japp den har det per default (dock så får man kolla i garmin coonect om det är i klickat elevation correction eller inte), jag skickade som sagt tillbaka min. Den har alldeles för mycket fel i dagsläget, dom kommer förmodligen åtgärda dessa men frågan om
Japp den har det per default (dock så får man kolla i garmin coonect om det är i klickat elevation correction eller inte), jag skickade som sagt tillbaka min. Den har alldeles för mycket fel i dagsläget, dom kommer förmodligen åtgärda dessa men frågan om
Quote from Funbeat user on 12 June 2012, 23:00Har nu fått en ny enhet på garantin. Hittills verkar både puls och hastighet fungera bra. Har inte kollat höjd ännu. Den förra enheten var ett riktigt
jäkla måndagsex.
Har nu fått en ny enhet på garantin. Hittills verkar både puls och hastighet fungera bra. Har inte kollat höjd ännu. Den förra enheten var ett riktigt
jäkla måndagsex.