Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag sitter och undersöker hur vi ska göra läsbarheten bättre i forumen för de som kanske inte har perfekt syn. Som jag uppfattat det gäller det i huvudsak olästa inläggen i forumen. (Svårlästa saker på andra håll på sajten diskuterar jag gärna senare, jus

Den enkla lösningen just nu är ju naturligtvis att låta texten vara svart...

EDIT: forumtrådstexten alltså...

Nej, Olle, det är inte bara i forumet. Det är på hela sajten! På första sidan och samtliga sidor. Alla länkar är ljusblåa länkar och på vit bakgrund är det inte 2011. Det kanske är Kalle 10 år som 1992 gör sin första hemsida.

Och lite här å där är det lj

Helt enkelt gör #444444 till #000000 (svart för er som inte vet), det skulle nog bli en bra början tror jag.

Måste hålla med Bruse i detta fallet. Jag har svårt att läsa texten då den dels är liten ( i förhållande till förra layouten) och att den är grå på grå botten. Kommer att ge mig migrän till slut.

Bruse: Du missuppfattade mig. Jag vet att det även är på andra platser som det är svårläst för en del. Men just nu vill jag diskutera forumet. Min lilla hjärna kan bara ha hand om en sak i taget.

Så åter till frågan: Jag skulle vilja börja med att se skä

Jag fick faktiskt lite ont i huvudet igår, för jag fick anstränga mig så hårt för att kunna läsa...

Det är liksom lite blekt alltihopa. För oss som är lite svagsynta tror jag på lite större kontraster och kanske ett tydligare typsnitt. Jag upplever det också som att glasögonen förändrar färgupplevelsen, att allt blir mycket ljusare med glasögonen på.

Jag håller med Bruse, varför suboptimera de olästa inläggen i forumen när hela sidan har problem med läsbarheten? Lösningen för de olästa inläggen kanske inte enbart ligger i att korrigera dem, det kanske ligger i att korrigera något annan någon annanstan

Jag fick en rad som var svart! 🙂 Det syntes så otroligt mycket bättre än det grå. Fast bilden är jättesuddig.

BILD:http://www.funbeat.se/photo.aspx?FileName=35aac1cbee1347058b0eb4e7d2854168.jpg&Size=&share=