Quote from Rasmus Olsson on 13 September 2011, 09:51Ok Olle, då förstår jag. Fast jag förstår inte ändå, för det är väl ändå samma class på länkar här som där? Ändrar du en class för länkar, kan du lika gärna ändra alla. Likaså brödtext.
Ok Olle, då förstår jag. Fast jag förstår inte ändå, för det är väl ändå samma class på länkar här som där? Ändrar du en class för länkar, kan du lika gärna ändra alla. Likaså brödtext.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 09:54Är inte tricket att göra all text kraftigare med annat typsnitt så att läsbarheten ökar?
Är inte tricket att göra all text kraftigare med annat typsnitt så att läsbarheten ökar?
Quote from Bjarne Lewin on 13 September 2011, 09:56Är det jag som är konstig, men jag har mycket lättare att läsa olästa inlägg med en mörkare bakgrunden än att läsa redan lästa inlägg. Den helvita bakgrunden med svart text ger för hög konstrast för mina ögon.
Är det jag som är konstig, men jag har mycket lättare att läsa olästa inlägg med en mörkare bakgrunden än att läsa redan lästa inlägg. Den helvita bakgrunden med svart text ger för hög konstrast för mina ögon.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 10:07Anledningen till att jag fokuserar bara på olästa inlägg är att det underlättar fel-sökningen. 🙂
Anneli: Kan du ta en ny skärmdump och maila mig på olle@funbeat.se? Se till att den inte blir förminskad (då kan man inte avgöra hur det ser ut för dig).
Anledningen till att jag fokuserar bara på olästa inlägg är att det underlättar fel-sökningen. 🙂
Anneli: Kan du ta en ny skärmdump och maila mig på olle@funbeat.se? Se till att den inte blir förminskad (då kan man inte avgöra hur det ser ut för dig).
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 10:09Håller med, behagligare att läsa med grå bakrund, men på jobbet är det "kass".
Beror nog mycket på skärmen i sig och ev. OS/webbläsare.Tips! Gå in och optimera "ClearType" kanske kan bli bättre då!? (Win7)
Edit: Öppna ClearType-justeringsverktyget gen
Håller med, behagligare att läsa med grå bakrund, men på jobbet är det "kass".
Beror nog mycket på skärmen i sig och ev. OS/webbläsare.
Tips! Gå in och optimera "ClearType" kanske kan bli bättre då!? (Win7)
Edit: Öppna ClearType-justeringsverktyget gen
Quote from Rasmus Olsson on 13 September 2011, 10:12Conny, jag ska inte behöva konfigurera om min dator eller dess grafikkort. Då är det fel på sajten, eftersom problemet inte förekommer på väldesignade sajter.
Du vinner inte besökare på att kräva att de ska ändra inställningar på sin dator.
Conny, jag ska inte behöva konfigurera om min dator eller dess grafikkort. Då är det fel på sajten, eftersom problemet inte förekommer på väldesignade sajter.
Du vinner inte besökare på att kräva att de ska ändra inställningar på sin dator.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 10:21Har du provat på flera datorer?
Har du provat på flera datorer?
Quote from Rasmus Olsson on 13 September 2011, 10:29Ja, förvisso är det en viss skillnad på olika datorer och skärmar. Förty är det inte i enlighet med grundkursen i webbdesign med ljus text på ljusbakgrund. Det är kan inte en dator eller skärm råda bort på. Det är designfel.
Ja, förvisso är det en viss skillnad på olika datorer och skärmar. Förty är det inte i enlighet med grundkursen i webbdesign med ljus text på ljusbakgrund. Det är kan inte en dator eller skärm råda bort på. Det är designfel.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 10:34Det är sant.
Det skulle nog vara bra med "lite" fetare text och ett snäpp mörkare grå, el. mörkare text.
Det är sant.
Det skulle nog vara bra med "lite" fetare text och ett snäpp mörkare grå, el. mörkare text.
Quote from Funbeat user on 13 September 2011, 10:44Vad var det egentligen för fel på färgerna på den gamla layouten?
Vad var det egentligen för fel på färgerna på den gamla layouten?