Quote from Guest on 25 January 2013, 11:31Jag har blivit med ny racer och skulle vilja förlänga säsongen lite mha min gamla instegsracer. En Merida road ride 903-27 (tror årsmodell 2009).
Jag skulle vilja kunna cykla till jobbet även när det är vinter (endast plogade cykelvägar). Vad är minsta m
Jag har blivit med ny racer och skulle vilja förlänga säsongen lite mha min gamla instegsracer. En Merida road ride 903-27 (tror årsmodell 2009).
Jag skulle vilja kunna cykla till jobbet även när det är vinter (endast plogade cykelvägar). Vad är minsta m
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 11:41Sannolikt krävs det någon sorts specialmek med skärmar. Till exempel att du skär av dem så att skärmen inte går igenom gaffeln och bromsen utan bara täcker de fria delarna av hjulet. Det krävs nog klämmor för monteringen också såvida du inte har skruvhål
Sannolikt krävs det någon sorts specialmek med skärmar. Till exempel att du skär av dem så att skärmen inte går igenom gaffeln och bromsen utan bara täcker de fria delarna av hjulet. Det krävs nog klämmor för monteringen också såvida du inte har skruvhål
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 15:55Kul diskussion, är inne på liknande tankar med min före detta racer, Cube Attempt. Kanske inte vinter men väl höst med regn och rusk.
Jag har tittat på dessa skärmar, anpasssade för lvg-cykel, vet dock inget om hur bra de fungerar, än.
Kul diskussion, är inne på liknande tankar med min före detta racer, Cube Attempt. Kanske inte vinter men väl höst med regn och rusk.
Jag har tittat på dessa skärmar, anpasssade för lvg-cykel, vet dock inget om hur bra de fungerar, än.
Quote from Funbeat user on 25 January 2013, 15:57Det finns ingen chans att få in ens dubbdäck på en racer, än mindre med skärmar. Max storlek på däck skulle jag tippa 622-25 eller 28 slätmönstrat...
Det ska väl finnas 622-30 dubbdäck men vanligare är runt 40, ingen av dessa får plats i en racer.
Edit sk
Det finns ingen chans att få in ens dubbdäck på en racer, än mindre med skärmar. Max storlek på däck skulle jag tippa 622-25 eller 28 slätmönstrat...
Det ska väl finnas 622-30 dubbdäck men vanligare är runt 40, ingen av dessa får plats i en racer.
Edit sk
Quote from Funbeat user on 26 January 2013, 18:16Eller en sunkig mtb för en tusenlapp. Ingen idé att lägga några summor på vinterhojen för det kommer i alla fall inte att vara nåt finlir med den. Och det som Daniel skriver ovan är alldeles korrekt.
Eller en sunkig mtb för en tusenlapp. Ingen idé att lägga några summor på vinterhojen för det kommer i alla fall inte att vara nåt finlir med den. Och det som Daniel skriver ovan är alldeles korrekt.
Quote from Rasmus Olsson on 26 January 2013, 18:36+1 på Daniel. Tom vanliga slicks på 25 mm kan vara tajt på en räcer. Jaja, jag gick på det där med 25 mm och lägre tryck. Inför vårens däckbyte återgår jag till 23 mm.
+1 på Daniel. Tom vanliga slicks på 25 mm kan vara tajt på en räcer. Jaja, jag gick på det där med 25 mm och lägre tryck. Inför vårens däckbyte återgår jag till 23 mm.
Quote from Berit Bengtson on 27 January 2013, 11:32Bruse:
Kan du inte berätta vilken racer det är du har som 25mm däck inte passar på?======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtret till Google Chrome:
https://chrome.google.com/webs
Bruse:
Kan du inte berätta vilken racer det är du har som 25mm däck inte passar på?
======================================================
Jag ser inte allas inlägg eftersom jag använder Funbeat-filtret till Google Chrome:
https://chrome.google.com/webs
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 13:15Det skulle nog gå, men vara bra tight på Elins Pinta t.ex. De däck vi köpte sist tror jag var 23mm, men hade en högre profil, går precis i klämman till framväxeln. Möjligen var de just 25mm.
Det skulle nog gå, men vara bra tight på Elins Pinta t.ex. De däck vi köpte sist tror jag var 23mm, men hade en högre profil, går precis i klämman till framväxeln. Möjligen var de just 25mm.
Quote from Funbeat user on 27 January 2013, 15:33Be HåkanC använda sök-funktionen 🙂
Be HåkanC använda sök-funktionen 🙂
Quote from Rasmus Olsson on 27 January 2013, 16:04Håkan, Fredrik nämnde det, Elins Pinta (min fd). Mellan sadelstolpsröret och 23 mm däck gick det inte att få in två papper. Så tajt var det.
Håkan, Fredrik nämnde det, Elins Pinta (min fd). Mellan sadelstolpsröret och 23 mm däck gick det inte att få in två papper. Så tajt var det.