Quote from Guest on 15 October 2014, 11:14Hallå,
Jag är ny medlem här på funbeat och har inte hunnit kika så mycket i alla trådar så om det finns en liknande fråga så får ni ursäkta.
Nåväl, jag undrar om någon kan tipsa mig om hur man blir klok på HUR mycket man egentligen skall äta? Jag är 24 år
Hallå,
Jag är ny medlem här på funbeat och har inte hunnit kika så mycket i alla trådar så om det finns en liknande fråga så får ni ursäkta.
Nåväl, jag undrar om någon kan tipsa mig om hur man blir klok på HUR mycket man egentligen skall äta? Jag är 24 år
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 11:24Jag tycker du ska skippa kaloriräknandet och istället låta viktutvecklingen styra hur du lägger upp din kost. Att säga något generellt ger inget bra värde att gå efter och att räkna på det mer exakt kräver en hel del arbete. Vi och kroppen med oss är väld
Jag tycker du ska skippa kaloriräknandet och istället låta viktutvecklingen styra hur du lägger upp din kost. Att säga något generellt ger inget bra värde att gå efter och att räkna på det mer exakt kräver en hel del arbete. Vi och kroppen med oss är väld
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 11:35Jag håller med förra inlägget.
Skippa räknandet. Ät tills du är mätt, tre mål om dagen och om du känner för det några mellanmål oxå.
Skulle du se att du går upp i vikt så får du minska ner lite, går du ner ökar du intaget 🙂Lycka till med din träning
Jag håller med förra inlägget.
Skippa räknandet. Ät tills du är mätt, tre mål om dagen och om du känner för det några mellanmål oxå.
Skulle du se att du går upp i vikt så får du minska ner lite, går du ner ökar du intaget 🙂
Lycka till med din träning
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 15:41Sällar mig till de andras svar.
Lycka till med din marasatsning!
Sällar mig till de andras svar.
Lycka till med din marasatsning!
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 16:05Okej, nej jag tänkte skippa kaloriräknandet. Jag har svårt att äta tillräcklig mängd, när jag äter mat blir jag väldigt mätt fort och sedan blir jag hungrig relativt snabbt igen, varför jag äter små mellanmål mellan frukost-lunch och lunch-middag. Men sed
Okej, nej jag tänkte skippa kaloriräknandet. Jag har svårt att äta tillräcklig mängd, när jag äter mat blir jag väldigt mätt fort och sedan blir jag hungrig relativt snabbt igen, varför jag äter små mellanmål mellan frukost-lunch och lunch-middag. Men sed
Quote from Susan Hartley on 15 October 2014, 18:21Jag tror inte att det vanliga är att man förlorar så mycket vikt på så kort tid på din mängd träning och det kan därför vara svårt att råda hur mycket du bör äta. Du verkar tappa vikt lättare än de flesta.
Hur tränade du före september? Äter du exakt som
Jag tror inte att det vanliga är att man förlorar så mycket vikt på så kort tid på din mängd träning och det kan därför vara svårt att råda hur mycket du bör äta. Du verkar tappa vikt lättare än de flesta.
Hur tränade du före september? Äter du exakt som
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 19:06Ja jag blev vegetarian någon månad innan jag började träna till maratonet, jag har väl tränat ca 3 ggr i veckan innan och då mest pass (typ spinning). Så det är antagligen kombinationen av löpning och kost. Jag försöker att äta mycket proteiner i form av
Ja jag blev vegetarian någon månad innan jag började träna till maratonet, jag har väl tränat ca 3 ggr i veckan innan och då mest pass (typ spinning). Så det är antagligen kombinationen av löpning och kost. Jag försöker att äta mycket proteiner i form av
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 19:33Som tumregel brukar jag räkna att 15 mil motsvarar ett kilo förlorad kroppsvikt. Egentligen tror jag inte riktigt på den siffran eftersom den borde betyda att jag går ner i vikt med den mängd jag springer. Misstänker att det behövs fler mil, men samtidigt
Som tumregel brukar jag räkna att 15 mil motsvarar ett kilo förlorad kroppsvikt. Egentligen tror jag inte riktigt på den siffran eftersom den borde betyda att jag går ner i vikt med den mängd jag springer. Misstänker att det behövs fler mil, men samtidigt
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 19:37Med risk för att gå ut på hal is...
Proteinpulver vid löpträning skulle jag säga är att gå till överdrift, det är ju något för muskelmaxande personer att hålla sig till och du tillhör inte den kategorin som din träning ser ut. Jag skulle i så fall rekomm
Med risk för att gå ut på hal is...
Proteinpulver vid löpträning skulle jag säga är att gå till överdrift, det är ju något för muskelmaxande personer att hålla sig till och du tillhör inte den kategorin som din träning ser ut. Jag skulle i så fall rekomm
Quote from Funbeat user on 15 October 2014, 20:50Malin,
Jag tycker att du ska försöka få kontakt med någon dietist eller nutritionist! Det är inte okay att tappa så mycket i vikt, risken är stor att det är muskler du tappar och att du dessutom har brister.
Lycka till och träna klokt!
Kram,
Jenny
Malin,
Jag tycker att du ska försöka få kontakt med någon dietist eller nutritionist! Det är inte okay att tappa så mycket i vikt, risken är stor att det är muskler du tappar och att du dessutom har brister.
Lycka till och träna klokt!
Kram,
Jenny