Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKraftprovet
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har precis anmält mig till Slussprovet, 6 km i trollhättan 21 juli. Fler som ska dit?

kraftprovet var för långt för mig så jag satsar på den mindre sträckan! 🙂

gjort!

Slussprovet 6 km - 50:16 min - så tiden är väl inte mkt att hurra för.

sprang hela vägen dock - utom bit av slussar uppför (många branta småbackar i rad) och vid 3 km vätskekontroll, fick håll, gick lite för att få igång kroppen igen efter att h

Hej Anna. Grattis till kraftprovet!
Jag har kommit absolut sist en gång i ett lopp. Det var förra året på Visingsö, Grevskapsloppet. Hela familjen sprang, fast olika långt förstås. Himla kul var det också! Trots jumboplatsen!

ja, visst är det så? 🙂 jag trodde jag var sist men det gjorde inget, inte mer än att det blir pinsamt när de som pratar i högtalarna tror att loppet är färdigt innna man är i mål, men deupptäckte mig på upploppet till slut och alla hejade fram mig... ;

Toppen Anna!
Du ska vara jättenöjd med din insats. Bra att springa hela vägen - tiden har mindre betydelse. Tänk på att den som kommer sist har kämpat längst tid.
EM-loppet kommer att gå bra. Fundera på att ta ett lite längre träningspass så att du vet v

nej, Lena, bra idé, men jag skulle inte klara 6 km om det inte var tävling. Jag är tävlingsmänniska. 🙂 Jag tror att jag kommer kunna springa ca 8 km totalt av de 10,5 i GBG, folk hejjar fram en och jag ger mig inte - får se hur det blir! Jag satsar och

Förstår dig så väl, det är mycket lättare att motivera sig om det är mycket folk omkring som hejar på eller springer med. Men lite mer träning brukar göra underverk för den där träningsvärken i låren som brukar infinna sig efter lopp, OK det går ju alltid

haha den där träningsvärken är hemsk! 🙂

igår tog jag en promenad & shoppade lite för att få bort det, funkade en stund sedan vek sig nästan benen.

idag cyklade jag på motionscykel på gymet för att få igång de stela pinnarna och det funkade!

Shopping kan aldrig användas för återhämtning! Är själv matt i benen idag efter några timmar på stan - skulle inte serious shopping platsa i träningsdagboken? Tänk vad smidigt det är att handla på Internet...

Om man kan kalla golf för träning så kan man väl kalla serious shopping för det samma. Nästan tuffare med serious shopping.

12