Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningKramp i fötterna
You need to log in to create posts and topics.

Jag brukar få kramp i vaderna vid frånskjut om jag har haft det tungt för benen dagen innan men igår så fick jag kramp i hålfoten, mest i den ena men även i den andra foten.
Det gick bara inte att simma utan fick ta till dolmen och då gick det bra.

Test

Har ofta samma problem!

jag ser detta ofta och själva drabba av samma problem.

jag vet inte exakt varför problem uppstå men min gissning basserade på mig och mina 25+ simmare är att man simma allt förlångt utan att använda ben tillräckligt. sedan kör man en ben series och du ä

Delvis handlar det nog för mig om att jag har svårt att sträcka vristen tillräckligt för att fotbladet inte ska bromsa ... hade jag kunnat slappna av i fotleden hade det nog funkat bättre

@ryan
Kramperna i vaderna vet jag kommer av en viss utmattning i vaderna från annan träning (tävlingsbugg där jag jobbar mycket på framfoten i högt tempo)

@Anders
Jag skulle nog säja att om jag sträckte på foten så blev symptomen mindre än om jag försökt

Bygger ju på att man ÄR flexibel i vristen

Där är nog ett av problemen 😉

Japp, men svårt att göra mycket åt om man ska fylla 55 ...

Har också problem med kramp under fötterna. Har kommit fram till att om man bara fortsätter att simma, så löser krampen upp sig av sig självt efter ett tag.

Japp. Samma problem. Jag började äta ZMA och då blev det mycket bättre.
Oftast kom crampen sent i passet när jag simmar hårda intervaller med aggressivt frånskjut.