Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 07:23Magnesium har en muskelavslappnande effekt.
Oavsett vad en person skriver så finns det många studier på magnesiumets krampförebyggande effekt.
Magnesium har en muskelavslappnande effekt.
Oavsett vad en person skriver så finns det många studier på magnesiumets krampförebyggande effekt.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 08:24Lars, men även Jacob Gudiol grundar sina artiklar på vetenskapliga studier, så det är inte bara något en person skriver.
Lars, men även Jacob Gudiol grundar sina artiklar på vetenskapliga studier, så det är inte bara något en person skriver.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 11:22Om vetenskapliga artiklar säger en sak och min kropp säger en annan, litar jag mer på min kropp när jag avgör vad som hjälper för just mig.
Om det beror på placebo eller ännu ej upptäckta biokemiska processer spelar mindre roll.
Om vetenskapliga artiklar säger en sak och min kropp säger en annan, litar jag mer på min kropp när jag avgör vad som hjälper för just mig.
Om det beror på placebo eller ännu ej upptäckta biokemiska processer spelar mindre roll.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 15:39Fick tidigare kramp under hålfoten som någon frågade efter i börjarn av tråden. Har testa magnesium vilket funka ok.
Men största ändringen är att jag har lagt om teknik och simmar mera avslappnat nu och i synnerhet med ben och fötter. Får dock kramp/send
Fick tidigare kramp under hålfoten som någon frågade efter i börjarn av tråden. Har testa magnesium vilket funka ok.
Men största ändringen är att jag har lagt om teknik och simmar mera avslappnat nu och i synnerhet med ben och fötter. Får dock kramp/send
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 15:39Hur går det med era tester?
Hur går det med era tester?
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:03Det är alltid spännande att följa diskussioner när man med tvärsäkerhet hänvisar till vetenskapen. Det visar sig, som åtminstone en del av oss förstått, att vetenskapen har en tendens att byta skepnad allteftersom nya fakta kommer fram. Det är nog klokast
Det är alltid spännande att följa diskussioner när man med tvärsäkerhet hänvisar till vetenskapen. Det visar sig, som åtminstone en del av oss förstått, att vetenskapen har en tendens att byta skepnad allteftersom nya fakta kommer fram. Det är nog klokast
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 10:18jag fick 3-4 kramp i olika kropsdelar på lördag kväll! min gissning är brist på salt.
fick lunch kl 12:30 efter 5 timmar i simhallen och sedan middag vid kl 21 efter ännu 5 timmar i simhallen.
jag fick 3-4 kramp i olika kropsdelar på lördag kväll! min gissning är brist på salt.
fick lunch kl 12:30 efter 5 timmar i simhallen och sedan middag vid kl 21 efter ännu 5 timmar i simhallen.
Quote from Funbeat user on 20 March 2012, 11:35Är det någon som prövat kompressionskläder (vadskydd).
Är det någon som prövat kompressionskläder (vadskydd).
Quote from Elias Engqvist on 20 March 2012, 12:19Lennart, så du menar att en nypa salt är bästa botemedlet mot vad-kramp? 🙂
Lennart, så du menar att en nypa salt är bästa botemedlet mot vad-kramp? 🙂
Quote from Funbeat user on 23 March 2012, 13:33@Christer. Nej men mot tvärsäkra vetenskapliga uttalanden. Sanningen förändras hela tiden. 🙂
@Christer. Nej men mot tvärsäkra vetenskapliga uttalanden. Sanningen förändras hela tiden. 🙂