Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 09:09Enligt "vissa" så är kramp i foten relaterat till en hel del muskler, bl a sätesmuskeln.
Så, stretcha hela paketet och inte bara fot och vad
Enligt "vissa" så är kramp i foten relaterat till en hel del muskler, bl a sätesmuskeln.
Så, stretcha hela paketet och inte bara fot och vad
Quote from Funbeat user on 8 March 2012, 11:26Jag försöker ta det lugnt i frånskjutet vid vändningarna och då slipper jag krampen.
Men, det är smidigt för mig som tränar triathlon och inte behöver vända snabbt 🙂
Jag försöker ta det lugnt i frånskjutet vid vändningarna och då slipper jag krampen.
Men, det är smidigt för mig som tränar triathlon och inte behöver vända snabbt 🙂
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 09:05Många gånger kommer kramp i simning för att man dricker för lite - de flesta tänker inte på att du svettas minst lika mycket under ett simpass som under en löpträning.
När jag får kramp (oftast i fötterna) så tittar jag alltid hur mycket jag har druckit u
Många gånger kommer kramp i simning för att man dricker för lite - de flesta tänker inte på att du svettas minst lika mycket under ett simpass som under en löpträning.
När jag får kramp (oftast i fötterna) så tittar jag alltid hur mycket jag har druckit u
Quote from Funbeat user on 12 March 2012, 09:17Tror faktiskt inte ett dugg fotkramp pga av för lite vätska under simning. Möjligen en följd av lyckat reklamarbete från bryggerinäringen som satsat hårt på att sälja in flaskvatten när läskmarknaden sviktar?
Tror faktiskt inte ett dugg fotkramp pga av för lite vätska under simning. Möjligen en följd av lyckat reklamarbete från bryggerinäringen som satsat hårt på att sälja in flaskvatten när läskmarknaden sviktar?
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 14:30Vilken påverkan har magnesium? Någon som vet? Man hör ofta om magnesiumbrist och kramp i samma diskussion.
Vilken påverkan har magnesium? Någon som vet? Man hör ofta om magnesiumbrist och kramp i samma diskussion.
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 15:06jag ta sådan tabletter på OW träning
jag ta sådan tabletter på OW träning
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 16:44Magnesium (salter) mot kramp är en myt
http://traningslara.se/varfor-far-man-kramp-del-i/
Möjliga orsaker till kramp
http://traningslara.se/varfor-far-man-kramp-del-ii/
Magnesium (salter) mot kramp är en myt
Möjliga orsaker till kramp
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 21:35Fast i artikeln stod det att det inte kunde avfärdas som en myt. 😉
Jag tycker mig i alla fall känna en markant skillnad sedan jag började med magnesium. Läste någonstans att män över 30 år ofta hade brist på magnesium, men kommer inte ihåg sammanhanget
Fast i artikeln stod det att det inte kunde avfärdas som en myt. 😉
Jag tycker mig i alla fall känna en markant skillnad sedan jag började med magnesium. Läste någonstans att män över 30 år ofta hade brist på magnesium, men kommer inte ihåg sammanhanget
Quote from Funbeat user on 15 March 2012, 22:11Placebo är en effektiv medicin.
Placebo är en effektiv medicin.
Quote from Funbeat user on 16 March 2012, 00:41Ja definitivt är det effektivt med placebo. Inte att förakta.
Ja definitivt är det effektivt med placebo. Inte att förakta.