Quote from Guest on 21 July 2010, 23:46För någon vecka sedan sprang jag nästan 9 km och fick stelhet i höger vad. Den stelheten har nu kommit tillbaka vid de två efterföljande löppassen och det är inte bra inför Midnattsloppet som är rätt så snart.
Vad kan jag göra åt det? Någon som har tips?
För någon vecka sedan sprang jag nästan 9 km och fick stelhet i höger vad. Den stelheten har nu kommit tillbaka vid de två efterföljande löppassen och det är inte bra inför Midnattsloppet som är rätt så snart.
Vad kan jag göra åt det? Någon som har tips?
Quote from Funbeat user on 21 July 2010, 23:56Jag har själv problem med stela vader med jämna mellanrum. Då brukar jag försöka stretcha länge och stannar ofta flera gånger på vägen när jag springer och stretchar vaderna med jämna mellanrum. Då brukar det släppa för mig. Jag får även problem med kramp
Jag har själv problem med stela vader med jämna mellanrum. Då brukar jag försöka stretcha länge och stannar ofta flera gånger på vägen när jag springer och stretchar vaderna med jämna mellanrum. Då brukar det släppa för mig. Jag får även problem med kramp
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 06:53Jenny, för att vi skall kunna hjälpa dig med råd så behöver vi veta din bakgrund som löpare och träningsbakgrund. för att kunna veta vad det kan bero på!
Jenny, för att vi skall kunna hjälpa dig med råd så behöver vi veta din bakgrund som löpare och träningsbakgrund. för att kunna veta vad det kan bero på!
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:27Du kan ju alltid prova med magnesium tabletter från Apoteket funkade för mig nu är inte alls musklerna lika stela längre och man får inte alls lika lätt kramp!
Du kan ju alltid prova med magnesium tabletter från Apoteket funkade för mig nu är inte alls musklerna lika stela längre och man får inte alls lika lätt kramp!
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:35Tack för engagemanget! Här är den aktuella löparbakgrunden.
Började jogga (efter ett halvårs uppehåll) i april 2010 och ökade på SAKTA som man ska, gick och sprang, gick och sprang tills jag orkade springa 5 km utan att gå något.Under våren/sommaren har
Tack för engagemanget! Här är den aktuella löparbakgrunden.
Började jogga (efter ett halvårs uppehåll) i april 2010 och ökade på SAKTA som man ska, gick och sprang, gick och sprang tills jag orkade springa 5 km utan att gå något.
Under våren/sommaren har
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:43Hej
Har haft liknande problem och kollade upp detta med en sjukgymnast. Det kan sitta i en disk i ryggen som blir trött efter ett par km. Då lutar man sig lite framåt och diskens innesta gel kan då trycka på en nerv som gör att du kan få krampkänning i v
Hej
Har haft liknande problem och kollade upp detta med en sjukgymnast. Det kan sitta i en disk i ryggen som blir trött efter ett par km. Då lutar man sig lite framåt och diskens innesta gel kan då trycka på en nerv som gör att du kan få krampkänning i v
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:47patrik vad menar du med inte stretcha vaderna sliter mer än nytta?? jag är otroligt stel och får inte upp mit ben långt om ja ligger på rygg kanske max 45 grader och det är i vaden o baksida det stoppar lixom så varför inte stretcha vad??
patrik vad menar du med inte stretcha vaderna sliter mer än nytta?? jag är otroligt stel och får inte upp mit ben långt om ja ligger på rygg kanske max 45 grader och det är i vaden o baksida det stoppar lixom så varför inte stretcha vad??
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 10:56Jag litar på min sjukgymnast som påstår att vaden sträcks ut tillräckligt vid löpning och skall inte strechas efter träning. Däremot skulle massage kunna hjälpa till en ev stelhet.
Jag litar på min sjukgymnast som påstår att vaden sträcks ut tillräckligt vid löpning och skall inte strechas efter träning. Däremot skulle massage kunna hjälpa till en ev stelhet.
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 11:05Jag hade inte kunnat springa om jag inte stretchat mina vader. Jag blir lätt stel i mina vader och måste stretcha dem efter varje träningspass för att de inte ska bli stela. Fuskar jag ett par gånger får jag direkt tillbaks problemet med stela vader som t
Jag hade inte kunnat springa om jag inte stretchat mina vader. Jag blir lätt stel i mina vader och måste stretcha dem efter varje träningspass för att de inte ska bli stela. Fuskar jag ett par gånger får jag direkt tillbaks problemet med stela vader som t
Quote from Funbeat user on 22 July 2010, 11:50Där hör man hur olika det kan vara. Själv stretchar jag aldrig 🙂
Där hör man hur olika det kan vara. Själv stretchar jag aldrig 🙂