Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKramp i vaderna...!?
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Har någon mer än jag problem med vaderna vid löpning och vad gör ni åt det för att det skall bli bättre?

Jag får numera lätt kramp efter 30-40 minuters löpning och vågar då inte fortsätta för att det inte skall förvärras. För ett par månader sedan

Hur mycket stretchar du?

Magnus, kolla in den här frågeställaren:
http://www.coachen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=828:idrottskador-ont-i-vaderna-vid-lng&catid=58:skador-a-rehab&Itemid=708

Känns frågan igen eller är det en annan typ av smärta? Annan plats?

...eller skriv in "gubbvader" i sökfältet så hittar du nog några passande trådar. Lider själv just nu av ett återfall av denna trista åkomma...

/H

Jag får kramp i vaderna när jag är för trött i musklerna. Jag får det också ibland när jag cyklar, i slutet av intervallpass.

När jag springer får jag nästan alltid ont i skenben/benhinnor. Efter ett tag får jag ont/kramp i nedre delen av vaden. Men det går att springa även om foten domnar av. (Är det då vaden som "krampar" / är så spänd att inte tillräckligt med blod kommer ut

vätskebrist brukar ge mig kramp, framförallt i vaderna...är de något att fundera på?

Tänkte också det.
Vätskebrist, eller saltbrist.

Har själv inte upplevt kramp vid löning, dock efter träning då ofta på natten. Jag fick tips att äta magnesium-tillskott och det har faktiskt hjälpt.

🙂

12