Quote from Guest on 24 July 2009, 15:16Hej,
Har någon mer än jag problem med vaderna vid löpning och vad gör ni åt det för att det skall bli bättre?
Jag får numera lätt kramp efter 30-40 minuters löpning och vågar då inte fortsätta för att det inte skall förvärras. För ett par månader sedan
Hej,
Har någon mer än jag problem med vaderna vid löpning och vad gör ni åt det för att det skall bli bättre?
Jag får numera lätt kramp efter 30-40 minuters löpning och vågar då inte fortsätta för att det inte skall förvärras. För ett par månader sedan
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 15:26Hur mycket stretchar du?
Hur mycket stretchar du?
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 15:31Magnus, kolla in den här frågeställaren:
http://www.coachen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=828:idrottskador-ont-i-vaderna-vid-lng&catid=58:skador-a-rehab&Itemid=708Känns frågan igen eller är det en annan typ av smärta? Annan plats?
Magnus, kolla in den här frågeställaren:
http://www.coachen.se/index.php?option=com_content&view=article&id=828:idrottskador-ont-i-vaderna-vid-lng&catid=58:skador-a-rehab&Itemid=708
Känns frågan igen eller är det en annan typ av smärta? Annan plats?
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 19:02...eller skriv in "gubbvader" i sökfältet så hittar du nog några passande trådar. Lider själv just nu av ett återfall av denna trista åkomma...
/H
...eller skriv in "gubbvader" i sökfältet så hittar du nog några passande trådar. Lider själv just nu av ett återfall av denna trista åkomma...
/H
Quote from Funbeat user on 24 July 2009, 19:20Jag får kramp i vaderna när jag är för trött i musklerna. Jag får det också ibland när jag cyklar, i slutet av intervallpass.
Jag får kramp i vaderna när jag är för trött i musklerna. Jag får det också ibland när jag cyklar, i slutet av intervallpass.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 14:23När jag springer får jag nästan alltid ont i skenben/benhinnor. Efter ett tag får jag ont/kramp i nedre delen av vaden. Men det går att springa även om foten domnar av. (Är det då vaden som "krampar" / är så spänd att inte tillräckligt med blod kommer ut
När jag springer får jag nästan alltid ont i skenben/benhinnor. Efter ett tag får jag ont/kramp i nedre delen av vaden. Men det går att springa även om foten domnar av. (Är det då vaden som "krampar" / är så spänd att inte tillräckligt med blod kommer ut
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 17:11vätskebrist brukar ge mig kramp, framförallt i vaderna...är de något att fundera på?
vätskebrist brukar ge mig kramp, framförallt i vaderna...är de något att fundera på?
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 17:25Tänkte också det.
Vätskebrist, eller saltbrist.
Tänkte också det.
Vätskebrist, eller saltbrist.
Quote from Funbeat user on 26 July 2009, 23:30Har själv inte upplevt kramp vid löning, dock efter träning då ofta på natten. Jag fick tips att äta magnesium-tillskott och det har faktiskt hjälpt.
Har själv inte upplevt kramp vid löning, dock efter träning då ofta på natten. Jag fick tips att äta magnesium-tillskott och det har faktiskt hjälpt.
Quote from Elias Engqvist on 27 July 2009, 07:37🙂
🙂