Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 13:10Om det nu så ofta vore salt/magnesiumbrist, vorde det inte märkligt att:
a) det nästan alltid är i vaderna man har mest magnesiumbrist?
b) krampen ofta försvinner långt snabbare än vad intaget magesium har hunnit tas upp av kroppen och ddistribueras ut t
Om det nu så ofta vore salt/magnesiumbrist, vorde det inte märkligt att:
a) det nästan alltid är i vaderna man har mest magnesiumbrist?
b) krampen ofta försvinner långt snabbare än vad intaget magesium har hunnit tas upp av kroppen och ddistribueras ut t
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 13:24Jag har inte stannat de gånger jag hävt kramp med salt. Bara saktat ner lite för att få upp saltbehållaren ur löparryggan.
Anders: Kan du tänka dig möjligheten att forskningen inte är "klar" med denna fråga - och att det någon gång i framtiden kan komma
Jag har inte stannat de gånger jag hävt kramp med salt. Bara saktat ner lite för att få upp saltbehållaren ur löparryggan.
Anders: Kan du tänka dig möjligheten att forskningen inte är "klar" med denna fråga - och att det någon gång i framtiden kan komma
Quote from Funbeat user on 1 July 2010, 14:37Ingen stannar och äter tabletter i Open Watersimning / triathlon. Kramp kommer lika gärna i t.ex. lår, ljumskar eller t.ex. under foten. Om krampen försvinner av att man dricker lite extra vatten ett par timmar innan loppet så är det väl bra 🙂
Ingen stannar och äter tabletter i Open Watersimning / triathlon. Kramp kommer lika gärna i t.ex. lår, ljumskar eller t.ex. under foten. Om krampen försvinner av att man dricker lite extra vatten ett par timmar innan loppet så är det väl bra 🙂
Quote from Funbeat user on 23 August 2014, 19:39Jag återuppväcker den här tråden eftersom jag alltid får kramp under simning, men väldigt sällan under annat idrottsutövande. Teorin att det beror på att muskeln är i kort läge länge verkar trolig, men vad gör man åt det? Ni riktiga simmare, som också är
Jag återuppväcker den här tråden eftersom jag alltid får kramp under simning, men väldigt sällan under annat idrottsutövande. Teorin att det beror på att muskeln är i kort läge länge verkar trolig, men vad gör man åt det? Ni riktiga simmare, som också är
Quote from Funbeat user on 28 August 2014, 00:20Jag fick kramp i ena vaden vid årets Vansbro, vilket är första gången på ett öppet vatten-lopp (men långt ifrån mitt första lopp). Jag hade druckit väl innan så vitt jag vet och hade även druckit Vitargo +Electrolyte innan så jag borde haft rätt goda salt
Jag fick kramp i ena vaden vid årets Vansbro, vilket är första gången på ett öppet vatten-lopp (men långt ifrån mitt första lopp). Jag hade druckit väl innan så vitt jag vet och hade även druckit Vitargo +Electrolyte innan så jag borde haft rätt goda salt
Quote from Funbeat user on 30 August 2014, 18:12Tack för svaret! Eftersatt ha läst länken till Träningsläras krampartiklar kan man nog avfärda både salt- och vätskebalansen som orsaker. Har precis som du börjat fundera på att försöka vinkla upp foten då och då innan krampen kommer. Blir test på det i m
Tack för svaret! Eftersatt ha läst länken till Träningsläras krampartiklar kan man nog avfärda både salt- och vätskebalansen som orsaker. Har precis som du börjat fundera på att försöka vinkla upp foten då och då innan krampen kommer. Blir test på det i m
Quote from Funbeat user on 5 September 2014, 18:49För mig försvann krampandet nästan helt när jag (i annat syfte) började träna och sträcka vader och fotvalv; tåhäv och tåsänk i trappa, rulla ihop handduk med tårna osv. När det nu dyker upp (mest utomhus) har jag blivit bättre på att, precis som någon sk
För mig försvann krampandet nästan helt när jag (i annat syfte) började träna och sträcka vader och fotvalv; tåhäv och tåsänk i trappa, rulla ihop handduk med tårna osv. När det nu dyker upp (mest utomhus) har jag blivit bättre på att, precis som någon sk
Quote from Funbeat user on 17 September 2014, 08:50I så fall är det perfekt. Håller just på med tåhävningar en masse sedan mina hälsenor överansträngts av löpträning. Ser fram emot nästa vattenpass.
I så fall är det perfekt. Håller just på med tåhävningar en masse sedan mina hälsenor överansträngts av löpträning. Ser fram emot nästa vattenpass.
Quote from Elias Engqvist on 17 September 2014, 10:26Varsågod: BILD:http://www.norscaff.se/PICTURE/336-4-drafter_block_vattenpass_2_free.jpg
Varsågod: BILD:http://www.norscaff.se/PICTURE/336-4-drafter_block_vattenpass_2_free.jpg
Quote from Funbeat user on 17 September 2014, 18:29Läste i tidningen Cycling Plus om alkohol och kramp... jag citerade vad som skrevs i ett gammalt blogginlägg och klistrar in det här.
"Vad som stod i Svensk Cycling Plus tänkte jag att jag citerar här nedan. Håll till godo!
DE FLESTA VUXNA som läser det
Läste i tidningen Cycling Plus om alkohol och kramp... jag citerade vad som skrevs i ett gammalt blogginlägg och klistrar in det här.
"Vad som stod i Svensk Cycling Plus tänkte jag att jag citerar här nedan. Håll till godo!
DE FLESTA VUXNA som läser det