Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKrampkänningar i ena benet
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej allihop!

Jag började jogga för 6 veckor sedan och har därefter kört på. Dock har jag stött på ett minst sagt irriterande problem de senaste veckorna. Jag får mer eller mindre jobbiga krampkänningar i mitt vänsterben, och då främst baksida/sida lår, m

Läser man dina träningsrapporter ser man att pass utan föregående vilodag nästan uteslutande känns tunga och jobbiga. Dags att föra in lite vilodagar kanske?

Ska vi släpa fram den gamla obligatorisk floskeln ur förrådet? 🙂
"Träning bryter ner, vila bygger upp"

Magnus: Nu när du säger det gick jag tillbaka och kollade och jupp, du har helt rätt.

Får bli att prova att gå ner 3 pass i veckan ett tag och se vad kroppen tycker om det helt enkelt, eller det kanske funkar att köra en varannan-dags rytm (så varannan v

Om du tycker att träning har blivit en del av dit liv och vilodagar känns som ett nedköp så är mitt råd att istället variera träningen. Lägg in något omväxlande som simning i programmet. Lägg in ren styrketräning också. Gör varannan dag till en lågintensi

En del av mitt liv..hmm....kanske lite ändå. Vet inte om det är ett nedköp...eller....jo lite...kanske....

Både simning och gym är något som har funderats på, dock så är det inte aktuellt i den stad jag befinner mig i just nu då jag försvinner till Göteb

Andreas, det kommer nästan altid för att man springer eller cyklar för snabbt, tar din tempo ner och du vill troligtvist mår bättre. Gor up i tempo efter smärta är bort. Lycka till.

Stretchar du? Röven kan vara värd att ta tag i annars.

Marco: Det tål att tänkas på det också!

Malin: Förstog inte riktigt vad du menade där men stretchar ibland...men kunde väl vara bättre på det.

Tack för alla tips! Ni är grymma!

Satsa på mental träning samt kolhydratladdning några dagar. Tre pass i veckan räcker mycket långt. Håll dig till det ett bra tag innan du trappar upp.

12