Quote from Guest on 20 July 2010, 18:10Hej allihop!
Jag började jogga för 6 veckor sedan och har därefter kört på. Dock har jag stött på ett minst sagt irriterande problem de senaste veckorna. Jag får mer eller mindre jobbiga krampkänningar i mitt vänsterben, och då främst baksida/sida lår, m
Hej allihop!
Jag började jogga för 6 veckor sedan och har därefter kört på. Dock har jag stött på ett minst sagt irriterande problem de senaste veckorna. Jag får mer eller mindre jobbiga krampkänningar i mitt vänsterben, och då främst baksida/sida lår, m
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 18:20Läser man dina träningsrapporter ser man att pass utan föregående vilodag nästan uteslutande känns tunga och jobbiga. Dags att föra in lite vilodagar kanske?
Läser man dina träningsrapporter ser man att pass utan föregående vilodag nästan uteslutande känns tunga och jobbiga. Dags att föra in lite vilodagar kanske?
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 18:37Ska vi släpa fram den gamla obligatorisk floskeln ur förrådet? 🙂
"Träning bryter ner, vila bygger upp"
Ska vi släpa fram den gamla obligatorisk floskeln ur förrådet? 🙂
"Träning bryter ner, vila bygger upp"
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 18:48Magnus: Nu när du säger det gick jag tillbaka och kollade och jupp, du har helt rätt.
Får bli att prova att gå ner 3 pass i veckan ett tag och se vad kroppen tycker om det helt enkelt, eller det kanske funkar att köra en varannan-dags rytm (så varannan v
Magnus: Nu när du säger det gick jag tillbaka och kollade och jupp, du har helt rätt.
Får bli att prova att gå ner 3 pass i veckan ett tag och se vad kroppen tycker om det helt enkelt, eller det kanske funkar att köra en varannan-dags rytm (så varannan v
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 19:27Om du tycker att träning har blivit en del av dit liv och vilodagar känns som ett nedköp så är mitt råd att istället variera träningen. Lägg in något omväxlande som simning i programmet. Lägg in ren styrketräning också. Gör varannan dag till en lågintensi
Om du tycker att träning har blivit en del av dit liv och vilodagar känns som ett nedköp så är mitt råd att istället variera träningen. Lägg in något omväxlande som simning i programmet. Lägg in ren styrketräning också. Gör varannan dag till en lågintensi
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 20:01En del av mitt liv..hmm....kanske lite ändå. Vet inte om det är ett nedköp...eller....jo lite...kanske....
Både simning och gym är något som har funderats på, dock så är det inte aktuellt i den stad jag befinner mig i just nu då jag försvinner till Göteb
En del av mitt liv..hmm....kanske lite ändå. Vet inte om det är ett nedköp...eller....jo lite...kanske....
Både simning och gym är något som har funderats på, dock så är det inte aktuellt i den stad jag befinner mig i just nu då jag försvinner till Göteb
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 20:54Andreas, det kommer nästan altid för att man springer eller cyklar för snabbt, tar din tempo ner och du vill troligtvist mår bättre. Gor up i tempo efter smärta är bort. Lycka till.
Andreas, det kommer nästan altid för att man springer eller cyklar för snabbt, tar din tempo ner och du vill troligtvist mår bättre. Gor up i tempo efter smärta är bort. Lycka till.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:12Stretchar du? Röven kan vara värd att ta tag i annars.
Stretchar du? Röven kan vara värd att ta tag i annars.
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:35Marco: Det tål att tänkas på det också!
Malin: Förstog inte riktigt vad du menade där men stretchar ibland...men kunde väl vara bättre på det.
Tack för alla tips! Ni är grymma!
Marco: Det tål att tänkas på det också!
Malin: Förstog inte riktigt vad du menade där men stretchar ibland...men kunde väl vara bättre på det.
Tack för alla tips! Ni är grymma!
Quote from Funbeat user on 20 July 2010, 21:42Satsa på mental träning samt kolhydratladdning några dagar. Tre pass i veckan räcker mycket långt. Håll dig till det ett bra tag innan du trappar upp.
Satsa på mental träning samt kolhydratladdning några dagar. Tre pass i veckan räcker mycket långt. Håll dig till det ett bra tag innan du trappar upp.