Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKrockkudde för cyklister
You need to log in to create posts and topics.

De har kanske inte bråttom och slåss med mottrafikanterna där?

Jag har observerat att det är rätt vanligt att våra bröder ner i Italien och Spanien cyklar utan hjälm! Obs: INTE våra systrar.

Visade bilden för maken som sa att en liknande konstruktion redan används av ryttare, i en _väst_ med utlösningslina fäst i sadeln, däremot rider man inte utan hjälm.
Nu vet jag ju inte hur det ser ut på Raymonds frus jobb, antar kommentaren var skämtsam,

Men det är ju lika smart som att låta bli att spänna säkerhetsbältet för att man har ju krockkudde (#)

För övrigt kan ju inte en ful frisyr jämföras med hur ful man blir om man krockar utan cykelhjälm.
Fåfänga=dumhet!

Uppsliten hårbotten är väldigt fult :/

Idén finns även inom MC som placeboskydd.
Gå inte på det! Nyligen gjort en resa som bara resulterade i knölig vänsterhand. Det hade det garanterat inte gjort om jag inte haft tanken på bra skydd. Det hade troligtvis resulterat i 5 brott och död istället f

Jag har ingen direkt längtan att cykla utan hjälm, däremot verkar den här prylen kunna ge stöd även för nacken vid en krock om man bygger den rätt. Det tycker jag verkar intressant.

Intressant produkt. Det största problemet är priset eftersom den är förbrukad efter en krasch. Den kan inte veta om man kommer slå i huvudet eller inte utan måste alltid lösa ut. Vid en simpel spd-vurpa så blir man 3000 kr fattigare...

Hjälmar är också f

Seriöst! Orka använda hjälm istället.