Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKroppen sa ifrån?!
You need to log in to create posts and topics.

12

Skulle springa ett terrängpass på ca 13 km igår, men kroppen kändes inte bra. Normalt så går jag upp i puls efter några km för att ligga på ca 170 i uppförsbackarna. Igår gick inte pulsen över 160 och ändå kände jag mig helt slut, framförallt i benen. Jag

Så länge du inte känner så här pass på pass behöver du inte vara orolig. Visst kan det vara så att du har en infektion i kroppen som inte har blommat ut men det kan lika väl vara så att du är sliten och behöver ta det lite lugnare på passen några dagar (k

Tack för svaret. Jo, jag misstänkte väl att det inte var hjärtat som sa ifrån, men jag borde inte varit trött muskulärt, med tanke på att jag hade vilat två dagar från löpningen och veckan innan var ganska lugn. Jag vilade nu igår och ger mig ut och prova

Fenomenet, att pulsen vägrar gå upp till en vettig nivå, brukar för mig inträffa vid sömnbrist. Du får festa mindre 😉

Ta en lugn vecka ca var 4:e vecka så kroppen får vila. Lika många pass men kortare, mindre intensiv, långsammare.

Det kan bero på överträning, eller rättare sagt undervila. Jag råkade ut för det själv förra hösten. Jag hade tränat ganska tufft under tre veckor och det kändes bra. Var ute på ett F&S-pass, det gick lite segt i början och efter tre km blev det bara tvär

Man blir inte övertränad på tre-fyra pass i veckan.

Inte övertränad men ibland kan det bli för mycket. Jag ser att du har tre barn, nu sätter skola, fritidsaktiviteter i gång och sen är det full fart på jobbet. Då kan kroppen signalera att det går för fort oavsett om det handlar om nödvändiga saker eller r

Folk slänger sig ganska friskt med ordet "överträning". Det krävs en hel del för att överträna sig. Du låter snarast som att du är trött, och behöver ta det lite lugnt en vecka. Inget konstigt med det.

Vad bör man säga istället? "OVERREACHED" har jag hört på engelska.

12