Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 13:37Christer! Precis så jag menar!
Christer! Precis så jag menar!
Quote from Elias Engqvist on 18 May 2010, 13:47Men lutningen ska alltså börja nere vid fötterna - inte vid ändan!
Men lutningen ska alltså börja nere vid fötterna - inte vid ändan!
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 13:51Hittade en stilstudie på en som har ungefär samma position som mig:
http://www.youtube.com/watch?v=QbKp2HeUpkYInga likheter i övrigt antyds 🙂
Förstår inte riktigt vad det skulle innebära att hela kroppen lutar jämfört med bara överkroppen, som jag t
Hittade en stilstudie på en som har ungefär samma position som mig:
Inga likheter i övrigt antyds 🙂
Förstår inte riktigt vad det skulle innebära att hela kroppen lutar jämfört med bara överkroppen, som jag t
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 13:57🙂
Ser han inte lite spänd ut i axlar/nacke?
🙂
Ser han inte lite spänd ut i axlar/nacke?
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 14:06Här är en med mer upprätt position:
http://www.youtube.com/watch?v=CmhrPdkW1cE&feature=related
Här är en med mer upprätt position:
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 14:09Springer du som honom så är du på rätt spår! Du är det bara tempot du behöver jobba med... 😉
Springer du som honom så är du på rätt spår! Du är det bara tempot du behöver jobba med... 😉
Quote from Funbeat user on 18 May 2010, 14:11Ähh, med hans BMI är det ingen match 😉
Ähh, med hans BMI är det ingen match 😉
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 15:52Bålstabilitet? Mycket plankan och sidoplankan, kolla styrkeprogrammet.se.
Stretcha höftböjare, bak och framsida lår.
Och placerar man foten framför kroppens vertikala linje blir det gärna ett v i höften.
Bålstabilitet? Mycket plankan och sidoplankan, kolla styrkeprogrammet.se.
Stretcha höftböjare, bak och framsida lår.
Och placerar man foten framför kroppens vertikala linje blir det gärna ett v i höften.
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 16:08Jag håller helt med Jessie ovan. Det känns lättare för mig att hitta en rak hållning om jag koncentrerar mig på högt huvud.
En annan observation jag tror mig gjort är att hällöpare oftare springer med svag luting framåt, från midjan, medan framfotalöpare
Jag håller helt med Jessie ovan. Det känns lättare för mig att hitta en rak hållning om jag koncentrerar mig på högt huvud.
En annan observation jag tror mig gjort är att hällöpare oftare springer med svag luting framåt, från midjan, medan framfotalöpare
Quote from Funbeat user on 19 May 2010, 16:16Hmm Lars, men om jag tänker "högt huvud" då blir jag så lätt spänd i axlar och nacke. Det är därför "köttkroksmetaforen" funkar så bra för mig tror jag att jag tänker mig att jag hålls uppe i något som är längre ner än min lilla näsa.. 😉
Hmm Lars, men om jag tänker "högt huvud" då blir jag så lätt spänd i axlar och nacke. Det är därför "köttkroksmetaforen" funkar så bra för mig tror jag att jag tänker mig att jag hålls uppe i något som är längre ner än min lilla näsa.. 😉