Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningKungsberget upp
You need to log in to create posts and topics.

12

För något år sedan fanns en tävling som hette Kungsberget upp, den gick såklart utanför sandviken, närmare bestämt uppför kungsberget.
Är det någon/några som vill välja en helg i höst och försöka få igång den igen? Eller bara samla massa löpgalna männis

Kungsberget upp låter som en strålande ide`Per,kommer själv från hälsingland och har nästa platsen runt hörnet, så om du drar ihop nått så anmäler jag mig direkt,har även löpglada vänner som säkert hakar på utan att tveka.

kanon. då gäller det att hitta en bra helg då, jag är ju så förbannat uppbokad i höst med alla loppen i SalomonTrailTour, men någon lucka ska det nog finnas.

Frågan är ju vad man gör för bansträckning. Springer man rakt upp under liften är det ca 1km oc

I sthlm har vi "Rogers bergstävling"
Upp å ner för hammarbybacken tills man sprungit ca 10km

mycket roligt!

Så upp under liftarna och ner för vägen...
Då blir varje varv 3km

Om man då startar på botten springer tre varv och går i mål på toppen så bord

Den tävling som var sparng man asfalterade vägen upp, nog så slitsamt

Hammarby grejjen värkar inte dum,åker man några mil så vore det kanon om det blev några vändor i Kungsberget.
Men asfalten ska man kanske skippa? eller hur Trail-Per?
Har själv späckat varje helg under aug-sep, okt börjar det lugna lite.
Snön dröjer hoppa

Detta låter ju väldigt roligt! 🙂 Jag går på orienteringsgymnasiet i Sandviken och skulle säkert kunna locka med mig några kompisar att springa om det inte är någon tävling då.

Vad roligt att många är intresserade. Ska planera något nån bra helg i höst så återkommer jag här med lite funderingar och frågor.

Vilken typ av upplägg skulle vara mest populärt då?
Springer man upp/ner under liftarna 5gg får man 10km sträcka och 1km up

Bästa vägen att springa på i Kungsberget är egentligen en stig på baksidan. Den är teknisk och lagom brant för både uppförs- och nerförslöpning. Tyvärr är det inte lika många höjdmeter.

Serpentinvägen är asfalt, just nu håller de på och gör en del arbete

Det är ju kul om det inte är över på 15min...

12