Quote from Guest on 3 October 2010, 09:11Det har förts en mängd diskutioner här om hur långt loppet egentligen var. Nu kan man gå en kurs och bli förbundsbanmätare.
http://www.friidrott.se/utbildning/domarutb/banmatare/banmat10.aspx
Det har förts en mängd diskutioner här om hur långt loppet egentligen var. Nu kan man gå en kurs och bli förbundsbanmätare.
http://www.friidrott.se/utbildning/domarutb/banmatare/banmat10.aspx
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:21Obligatorisk för alla garminägare? 😉
Obligatorisk för alla garminägare? 😉
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:34Nog en nyttig kurs!
Angående alla garminägare som gnäller på att de får för låga eller höga mätvärden så tycker jag det är lite löjligt, åtminstone om det skiljer "lite" (1,5% +/- 0,5%) Min egen nklocka visade 60 meter mindre på en officell 5 km bana och
Nog en nyttig kurs!
Angående alla garminägare som gnäller på att de får för låga eller höga mätvärden så tycker jag det är lite löjligt, åtminstone om det skiljer "lite" (1,5% +/- 0,5%) Min egen nklocka visade 60 meter mindre på en officell 5 km bana och
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:36Lägg in detta i Garmingruppen också.
Lägg in detta i Garmingruppen också.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:41I Berlin visade min Garmin att jag hade sprungit i 4.18 tempo.
Min officiella tid innebär 4.22 tempo.Det är ganska stor skillnad för användbarheten. Jag skulle vilja säga att i ett lopp som man fokuserat på i över ett halvår och där 4 s per kilometer s
I Berlin visade min Garmin att jag hade sprungit i 4.18 tempo.
Min officiella tid innebär 4.22 tempo.
Det är ganska stor skillnad för användbarheten. Jag skulle vilja säga att i ett lopp som man fokuserat på i över ett halvår och där 4 s per kilometer s
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:49Anders, på tävling är det förstås frustrerande när man inte vet exakt hur man ligger till. Då är varje sekund viktig.
Anders, på tävling är det förstås frustrerande när man inte vet exakt hur man ligger till. Då är varje sekund viktig.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:53Ser du inte ledarbilen-cykeln så ligger du efter.
Ser du inte ledarbilen-cykeln så ligger du efter.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 09:58Det är alltid nyttigt för förståelsen att vara med om när teori omsätts i praktik så kursen är nog väldigt intressant ur det perspektivet. Däremot tror jag inte att Sverige behöver 1000 nya banmätare så jag skulle tro att den här utbildningen vänder sig t
Det är alltid nyttigt för förståelsen att vara med om när teori omsätts i praktik så kursen är nog väldigt intressant ur det perspektivet. Däremot tror jag inte att Sverige behöver 1000 nya banmätare så jag skulle tro att den här utbildningen vänder sig t
Quote from Sissel Svanøe on 3 October 2010, 10:57Men Anders. Den stora frågan är; sprang du den kortaste vägen? Snek du i kurvorna och trampade ner dina mottävlare eller rundade du dem? Garmin är långt ifrån perfekt (särskilt inte på knixiga banor i stadsmiljö), men hur ofta är det man springer exakt de
Men Anders. Den stora frågan är; sprang du den kortaste vägen? Snek du i kurvorna och trampade ner dina mottävlare eller rundade du dem? Garmin är långt ifrån perfekt (särskilt inte på knixiga banor i stadsmiljö), men hur ofta är det man springer exakt de
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 11:26Jag vet inte Maria, men min poäng är att det inte spelar så stor roll eftersom när man tävlar är det loppets och inte Garmins km-markeringarna som avgör Det har ingen betydelse om ett del beror på att jag inte springer tänkt linje eller att klockan mäter
Jag vet inte Maria, men min poäng är att det inte spelar så stor roll eftersom när man tävlar är det loppets och inte Garmins km-markeringarna som avgör Det har ingen betydelse om ett del beror på att jag inte springer tänkt linje eller att klockan mäter