Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 20:40K-G, den där 10-punktaren får du (eller någon annan) gärna använda.
Vad gäller punkt 10, barfotalöpning, så är det inget jag föraktar. Tvärtom så är jag väldigt nyfiken på det men jag har inte velat äventyra en intensiv ultrasäsong. Så fort den är över
K-G, den där 10-punktaren får du (eller någon annan) gärna använda.
Vad gäller punkt 10, barfotalöpning, så är det inget jag föraktar. Tvärtom så är jag väldigt nyfiken på det men jag har inte velat äventyra en intensiv ultrasäsong. Så fort den är över
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 20:44Tack Mikael= Backlöparen= Mikaela = Lustlöparen.
Hur många alias har du?
Så länge som jag gillar dina inlägg så får du ha hur många som helst.
Tack Mikael= Backlöparen= Mikaela = Lustlöparen.
Hur många alias har du?
Så länge som jag gillar dina inlägg så får du ha hur många som helst.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 20:54Tillbaks till verkligheten.
Jag har gått kursen, men gillade den inte.
1. Det finns bättre sätt att mäta i dag än det som myntades 1980.
2. Om man nu mäter en korrekt sträcka och man skryter med detta, varför lägga till en promille för säkerhets skull.
Tillbaks till verkligheten.
Jag har gått kursen, men gillade den inte.
1. Det finns bättre sätt att mäta i dag än det som myntades 1980.
2. Om man nu mäter en korrekt sträcka och man skryter med detta, varför lägga till en promille för säkerhets skull.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 01:06Och sen så finns det ju pryl bö... .
Och sen så finns det ju pryl bö... .
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 09:20Ja har man roat sig med mätteknik, matstat och numeriska metoder (felfortplantning, kul grejer) så vet man att all exakt mätning/beräkning är en illusion - allt är bara en fråga om hur stora toleranser man har 😉
Det finns _alltid_ ett fel - även på gps:e
Ja har man roat sig med mätteknik, matstat och numeriska metoder (felfortplantning, kul grejer) så vet man att all exakt mätning/beräkning är en illusion - allt är bara en fråga om hur stora toleranser man har 😉
Det finns _alltid_ ett fel - även på gps:e
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 19:29@Ling
...och systematisk fel och slumpmässigt fel osv...(Felfortplantning har jag inte läst, men det andra lät bekant 😉 )
@Ling
...och systematisk fel och slumpmässigt fel osv...
(Felfortplantning har jag inte läst, men det andra lät bekant 😉 )
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 20:17...och den krökta rymden och kontinentalsocklarnas förflyttning måste man ta hänsyn till också.
...och den krökta rymden och kontinentalsocklarnas förflyttning måste man ta hänsyn till också.
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 20:22Är inte det inom felmarginalen på Garmins produkter?
Är inte det inom felmarginalen på Garmins produkter?
Quote from Funbeat user on 4 October 2010, 20:47Men K-G, de lopp du har anordnat var väl kontrollmätta, enligt de regler som du säger "stinker"?
Men K-G, de lopp du har anordnat var väl kontrollmätta, enligt de regler som du säger "stinker"?
Quote from Funbeat user on 5 October 2010, 08:33Helt rätt Bengt.
De är godkända av godkända banmätare ), så då är de så.Läste att någon här på Funbeat ville notera 100-delar i sitt träningsprogram. ???????????????????????????????
Vi som finns på båda sidor - deltagare och arrangörer - vi gör så gott
Helt rätt Bengt.
De är godkända av godkända banmätare ), så då är de så.
Läste att någon här på Funbeat ville notera 100-delar i sitt träningsprogram. ???????????????????????????????
Vi som finns på båda sidor - deltagare och arrangörer - vi gör så gott