Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelKvantitespass på trainer?
You need to log in to create posts and topics.

Tidigare när jag satsade på IM ( 18 mil tempo) körde jag distans, långpass och tempo på trainern. Lika som på uteträningen. Nu när jag kör halvIM är inte uthålligheten något problem kör jag bara korta kvalitetspass på max 1,5 h

>Ni som använder sufferfest är mikaels film upplagd på samma sätt ungefär?

Kolla på 70 min passet som länkas ovan (och nedan). Mellan 30:14 min och 34:25 min så har de klippt in lite Sufferfest.

http://www.youtube.com/watch?v=00ljitdyqzU

Min första vinter med Rainer körde jag en del långa pass. Tyckte dock inte det hade gett något när våren väl kom. Kvalitet är melodin, roligare att jaga timmar i vårsolen istället.

Bra, tack för tips! En av de trådar som nog gett mig mest, nu har jag fått verifierat att kvantitet kan man vänta med till barmarken alternativt ta de på MTB:n när omständigheterna så tillåter.

Jag har även fått bra tips på hur man får bra pepp inför de

Tips kanske:
http://home.trainingpeaks.com/blog/article/train-for-a-fast-ironman-in-12-hours-a-week

Testade Sufferfests Fight club i går och utifrån de snabbtittar jag gjort på filmen så var jag lite skeptisk. Tyckte att det var lite struligt gjort, sämre musik, dålig bildkvalitet och allmänt rörigt.

Efter uppvärminingen var det fyra varv timetrail me

Just Fight Club är väl race simulation. Det finns andra filmer som är mer träningsanpassade som 2x20min, 5x4min, 15x1min mm beroende på vad man vill ha. Dock innehåller nästan alla en del attacker osv som man ska hänga med på.
Jag gillas Sufferfestfilmern

Angels är min favorit. 8 min x3 backar med attacker. Även populär film i mina spinningklasser.

>Jag gillas Sufferfestfilmerna och ser fram emot Tour of Sufferlandria som börjar >på lördag!
Jag tjuvstartar idag fredag. Jag får svårt att hinna med på tisdag så jag startar idag med Stage 4 (28th): Hell Hath No Fury. Onsdag så är nog ni övriga i fatt m

Imponerande, först spinning och sedan en film på det!

Sitter och bävar redan nu för kvällens första test av "A dark Place". Vet att det kommer att bli vansinnigt jobbigt, att ha tränat/lett pass före filmen skulle jag aldrig klara av.