Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jösses, att jag inte tänkt på det! Klart jag ska ha en klänning/kjol på mitt debutmarathon 2013.
Här ska det letas eller helt enkelt sys.. för nån annan färg än rosa är det inte på tal om.

Jag har ju redan matchande rosa tröja och skosnören. 🙂

Man kan tycka att det vid friidrotts-VM 1983 var hög tid att lägga maraton till damernas grenprogram. Men faktum är att det dröjde ända till 2005 innan damernas program var samma som (eller ekvivalent med) herrarnas! Det var nämligen då 3000m hinder lad

Problemet känns lite som att hon säger att hon känner sig som kvinna - som är ett generellt begrepp när hon har de kläder hon har.
Många kvinnor tror jag snarare känner en befrielse från de där grejerna som faktiskt mest är i vägen t ex när de springer.

Kjol är det sällsynt bra löparplagg. Speciellt på långdistans. Det är nog bara en tidsfråga innan männen upptäcker det.

Män kanske mindre ofta har problem med att låren skaver i varann?
😉

Jag förstår vad du menar Lingling, men efter att ha läst Sofias text ser jag det lite tvärtom: att numera kan man som tjej faktiskt bära kjol när man springer om man vill det (vilket jag själv inte vill); man behöver inte kamouflera sig för att man annars

Det som tas upp i bloggen är väldigt långt från Sofia.

Det bästa var ändå att hon kvalade in till Boston. Det inger respekt hos mig som kämpar med sub2 på halva distansen. Sen får hon ha vilka kläder hon vill.

Lars: "Men faktum är att det dröjde ända till 2005 innan damernas program var samma som..." - är det verkligen det? Springer dom inte 100m häck istf 110?

@Christer

Det är väl där "ekvivalent med" kommer in i bilden...

Vilket inte riktigt förklarar sjukamp vs tiokamp.