Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLåg puls vid hög ansträngning
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har de senaste veckorna haft väldigt svårt att komma upp i hög puls trots att jag tar ut mig väldigt mycket.

Till exempel sprang jag en halvmara och satte nytt pers med nästan 4 minuter för en vecka sen och var i praktform med pigga ben. Men snittpul

Jag har inga svar men hur mår du när du tränar? Har du kollat upp ditt blodtryck? Är det här något som har ändrats nyligen?

Du är i toppform

Jag tror Lars-Åke har rätt: du mår prima helt enkelt - njut så länge det varar!

Ja, sällar mig nog till föregående talare. Så länge du mår bra så är det nog inget att oroa sig för (om det nu var det du gjorde förstås). 🙂

Jag hoppas verkligen att det är så enkelt att jag är i bra form. Men även om jag försöker ta ut mig max så kommer tycker inte hjärtat att det är jobbigt.

Du är i toppform, men borde samtidigt ha kunnat pressat den där tiden en bra bit till.

"Låg puls för givet arbete" hade du, men samtidigt hade du "bra ben" som kanske kunde orkat ännu mer och drivit upp pulsen till mer normala nivåer. Blev du försiktig

Ja, det är nog som du skriver Håkan att jag kunde sprungit ännu snabbare om jag inte tittat på klockan för att se hur fort det gick. Kanske är det så enkelt att jag jag inte tog i tillräckligt?

Jag hade tränat ganska hårt innan och tog en massage 5 dagar

Inget ovanligt koncept.

Du hade en snittpuls på 174. Vad brukar du ha eftersom du tycker det är lågt? Själv är jag sällan över 170 om jag inte kör intervall eller väldigt korta distanser.

12