Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

+1 för viktmål! (t+)

vill också kunna lägga in vikt som ett mål. Vill ha all data samlat på ett och samma ställe.

Jag råkade snubbla över ett undersökningsresultat på iform.se:

"1 774 kvinnor mellan 15 och 60 år deltog i undersökningen.....Majoriteten uppger att de springer för att hålla vikten, bli mer hälsosamma och må bra"

så vikt som mål kommer säkert varmt upp

Blev nyligen uppringd av en telefonförsäljare för "iForm" och när jag sa varför jag inte var intresserad av tidningen längre, nämligen "för mycket bantning", viktfixering etc etc så höll försäljaren med mig (en smart en 😉 _) de hade gjort en läsarunder

Visst. Köper jag en tidning vill jag att det ska vara något som intresserar mig. Om tidningens innehåll till största delen inte motsvarar mina behov slutar jag med den.

Jag är totalt ointresserad av cykling, löpning, bodybuilding med mera. Sådan tur at

Jag tror att Funbeat kommer att ha vikt som mål vilken månad som helst. Komplikationen ligger bara i att nuvarande mål är träningsformer och att man kanske bör kunna bestämma om man vill gå ned eller gå upp i vikt för att nå målet.

Öh, om ens målvikt är lägre än ens faktiska vikt måste man väl gå ner för att nå målet (osv)?

Ja, det har du ju rätt i

Det är inte fråga om att "förfalla", det är fråga för min del om att jag undviker det som ...
Jag brukade ett tag ha ett konto på fitday - som om det varit på svenska hade varit ganska bra. Jag ville kolla om jag "åt rätt" men det slök hemska mängder ti

Därom är vi överens. Det är för att slippa denna eländiga kalorijakt som jag vill ha vikt som mål. Då kan jag se hur jag ligger till och om jag behöver öka träningsmängden eller minska födointaget så jag hittar en balans. Vore jag kalorijägare skulle jag