Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 21:06När man är motionär som jag så undrar jag om man ska ge sej på det här med intervaller. Har jag nån nytta av det? Är det lätt att skada sig när man inte är så vältränad?
När man är motionär som jag så undrar jag om man ska ge sej på det här med intervaller. Har jag nån nytta av det? Är det lätt att skada sig när man inte är så vältränad?
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 21:22Alle vil ha fordel av intervaler.
Men som nybegynner skal en starte forsiktig.
Et eks. : Starter du med sykling på våren og trener 3-4 ganger i uken fremmover, Så vil jeg tro at etter 2mnd. kan du starte med lette intervaler.
Start med tempo interval
Alle vil ha fordel av intervaler.
Men som nybegynner skal en starte forsiktig.
Et eks. : Starter du med sykling på våren og trener 3-4 ganger i uken fremmover, Så vil jeg tro at etter 2mnd. kan du starte med lette intervaler.
Start med tempo interval
Quote from Funbeat user on 14 April 2010, 21:34Tack för tips!
Tack för tips!
Quote from Funbeat user on 15 April 2010, 08:52Du styr syftet med intervallet med fyra olika variabler, längden på intervallet (du har redan angett att du vill köra långa), intensiteten på intervallet, längden på vilan (vilket är det du frågar om) och total arbetstid eller i praktiken antalet interval
Du styr syftet med intervallet med fyra olika variabler, längden på intervallet (du har redan angett att du vill köra långa), intensiteten på intervallet, längden på vilan (vilket är det du frågar om) och total arbetstid eller i praktiken antalet interval