Quote from Guest on 9 January 2010, 20:17Sitter och knåpar på mitt tempo/triathlonbygge och står inför dilemmat om vilken vevlängd jag ska ha?
Vad avgör valet?
181 ö h, 80 till ljumsken, 45 i skor...
Korta ben således.
Sitter och knåpar på mitt tempo/triathlonbygge och står inför dilemmat om vilken vevlängd jag ska ha?
Vad avgör valet?
181 ö h, 80 till ljumsken, 45 i skor...
Korta ben således.
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 20:27Hej 172.5 vevar,såvida du inte är riktigt råstark o gillar låg kadens då kan du gå upp på 175-177.5.Det är min åsikt i alla fall.Lycka till
Hej 172.5 vevar,såvida du inte är riktigt råstark o gillar låg kadens då kan du gå upp på 175-177.5.Det är min åsikt i alla fall.Lycka till
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 20:32Har lite svårt att tro att 2,5mm är gör en stor skillnad mellan nån som är vråstark och 180cm med 80cm innanmåttet och nån som är en mes. Jag är en mes, och eftersom det är lätt att få tag i 175mm, så säger jag det.
Har lite svårt att tro att 2,5mm är gör en stor skillnad mellan nån som är vråstark och 180cm med 80cm innanmåttet och nån som är en mes. Jag är en mes, och eftersom det är lätt att få tag i 175mm, så säger jag det.
Quote from Fredrik Närenfors on 9 January 2010, 20:56Visst gör 2.5 mm skillnad.
Till att börja med förändrar det sadelhöjden med 5 mm.172,5 låter rätt rimligt. 175 om du vill ha lite mer utväxling och lägre kadens.
Jag har grenmått 90 cm och kör med 180 vevar på tempocykeln. Kadens runt 85 på lopp.
Visst gör 2.5 mm skillnad.
Till att börja med förändrar det sadelhöjden med 5 mm.
172,5 låter rätt rimligt. 175 om du vill ha lite mer utväxling och lägre kadens.
Jag har grenmått 90 cm och kör med 180 vevar på tempocykeln. Kadens runt 85 på lopp.
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 21:08Hmm...Jag får nog ha lite fler bud så jag får dra ett snitt?
Hmm...Jag får nog ha lite fler bud så jag får dra ett snitt?
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 21:12175 - det är tempohästen och där sitter du inte längre än högst en timma, vilket gör att du kan trycka på högre växlar och aningens lägre kadens (om nödvändigt)
175 - det är tempohästen och där sitter du inte längre än högst en timma, vilket gör att du kan trycka på högre växlar och aningens lägre kadens (om nödvändigt)
Quote from Fredrik Närenfors on 9 January 2010, 21:22Glöm inte att det är en tempo/triathlon cykel det handlar om. Då kanske man vill kunna sitta betydligt mer än en timme och jag håller då på det kortare valet.
Själv skulle jag gå från 180 på tempocykeln till 175 på en triathlon hoj. Dvs samma vevar som
Glöm inte att det är en tempo/triathlon cykel det handlar om. Då kanske man vill kunna sitta betydligt mer än en timme och jag håller då på det kortare valet.
Själv skulle jag gå från 180 på tempocykeln till 175 på en triathlon hoj. Dvs samma vevar som
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 21:25Wow! Kul! När åker landslaget näst? Det är väl där ni åker?
Det kan väl inte hända att ni är wannabees med ett måttstock?
Wow! Kul! När åker landslaget näst? Det är väl där ni åker?
Det kan väl inte hända att ni är wannabees med ett måttstock?
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 21:27Helt sant Per, missade att det faktiskt kan handla om en IM och då är det ju snarare fem timmar vilket talar för kortare vevar.
Så frågan tillbaka till Manne blir: hur långa lopp ska du köra? Längden på vevarna brukar väl vara omvänt proportionell mot lä
Helt sant Per, missade att det faktiskt kan handla om en IM och då är det ju snarare fem timmar vilket talar för kortare vevar.
Så frågan tillbaka till Manne blir: hur långa lopp ska du köra? Längden på vevarna brukar väl vara omvänt proportionell mot lä
Quote from Funbeat user on 9 January 2010, 21:28Daniel R: vad gör du på det här forumet? Han frågade om tips och erfarenheter - det behöver man ju inte vara landslagsåkare för att ha, eller hur?
Daniel R: vad gör du på det här forumet? Han frågade om tips och erfarenheter - det behöver man ju inte vara landslagsåkare för att ha, eller hur?