Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLängd på vevparti?
You need to log in to create posts and topics.

Jag tror nog att man bör prova, jag har ingen koll alls på vad jag har för nåt på min utan jag cyklar det som känns bra.

Finns det ingen vettig nättabell i ämnet?

Daniel
Jag har bara sagt att man inte behöver vara med i landslaget för att köra sönder knäna. Om det är 2.5 mm eller 5 mm som är avgörande går inte att svara på. Det beror också på sadelhöjd och kadens.

Du verkar hur som helst inte veta så mycket om det

Manne
På Slowtwitch.com finns en hel del tt och blandat om Triathlon cyklar, geometri och inställningar.

Denna artikel behandlar vevarna specifikt.
http://www.slowtwitch.com/Tech/Crank_arm_lengths_for_tri_727.html

men väntar nu Per, håll inte igen, du har väl tävlat för sverige??
Det kanske är Daniel som är wannabe? I Wannabe Per 😉

Verkar som en bra sida. Tack för att du fick mig att sitta klistrad resten av småtimmarna Per! 😀

"Jag springer sällan över en mil" fick en helt ny innebörd nu...(#)

Joe Beer har ett utförligt kapitel om sittställning och geometrier i "Training for Cyclists" (ISBN 1-905096-20-8). Sammanfattningsvis rekommenderar han en stor försiktighet vid experimentering med vevarmslängder. Mycket beror på hur flexibla leder du har

Ytterligare en parameter är ju det faktum att det är triathlon det till stor del handlar om för Manne. En kompis till mig som sadlat om (hö hö) från elitcyklist till triathlet testade förra året att köra med långa (177) vevar och han menar att löpningen k

Bra synpunkt, Fredrik.