Quote from Guest on 15 July 2010, 08:21Om man har en sån där idrottsplats med löparbana runt den gröna ytan i mitten och den löparbanan är 400 meter i omkrets,,,,,är det då ytterbana eller innerbana man har mätt?
Eller är det mittenbanan?
Hur mycket skiljer det sig mellan ytterbanan och innerb
Om man har en sån där idrottsplats med löparbana runt den gröna ytan i mitten och den löparbanan är 400 meter i omkrets,,,,,är det då ytterbana eller innerbana man har mätt?
Eller är det mittenbanan?
Hur mycket skiljer det sig mellan ytterbanan och innerb
Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 08:3130cm utanför sargen eller 20cm utanför den vita linjen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6parbana
30cm utanför sargen eller 20cm utanför den vita linjen.
http://sv.wikipedia.org/wiki/L%C3%B6parbana
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 08:42För att ta reda på vilken av banorna på en löparbana som är 400m jämnt brukar jag gå till start/mål på banan och se på vilken bana starten för 400m sammanfaller med mållinjen. Där har du ditt 400m-varv.
För att ta reda på vilken av banorna på en löparbana som är 400m jämnt brukar jag gå till start/mål på banan och se på vilken bana starten för 400m sammanfaller med mållinjen. Där har du ditt 400m-varv.
Quote from Magnus Gelang on 15 July 2010, 09:04Tack båda för svar 🙂
Tack båda för svar 🙂
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 11:49Ska man tolka Wikis text som att det är den _innersta_ banan som är 400 meter, och de andra 7,66 m * 1-(6)8 beroende på bana?
Ska man tolka Wikis text som att det är den _innersta_ banan som är 400 meter, och de andra 7,66 m * 1-(6)8 beroende på bana?
Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 11:54Ja, det är det vanliga.
Ja, det är det vanliga.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 11:57Tack, då har jag fått svar på den funderingen! Sökte information om detta häromdagen, men fick dåligt med träffar. Men man ska ju använda rätt sökord.... 🙁
Tack, då har jag fått svar på den funderingen! Sökte information om detta häromdagen, men fick dåligt med träffar. Men man ska ju använda rätt sökord.... 🙁
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 12:10Det kan vara värt att kolla upp att banan verkligen är 400 meter. Många, speciellt äldre, idrottsplatser kan avvika ca +/- 25 meter. Inte helt ovanligt här i Stockholmstrakten.
Det kan vara värt att kolla upp att banan verkligen är 400 meter. Många, speciellt äldre, idrottsplatser kan avvika ca +/- 25 meter. Inte helt ovanligt här i Stockholmstrakten.
Quote from Magnus Gelang on 15 July 2010, 17:01Mikael: Hur kollar man upp det? Finns olika banor kontrollmätta och listade nånstans? Eller ska man fråga ägaren? Eller måste man mäta själv?
Ska se om banan jag tänker på finns med på Eniro så kan man kanske mäta där.
Mikael: Hur kollar man upp det? Finns olika banor kontrollmätta och listade nånstans? Eller ska man fråga ägaren? Eller måste man mäta själv?
Ska se om banan jag tänker på finns med på Eniro så kan man kanske mäta där.
Quote from Magnus Gelang on 15 July 2010, 17:07Enligt Eniro var den 398 meter och det duger för mig 😀
Enligt Eniro var den 398 meter och det duger för mig 😀