Quote from ellen olsson on 15 July 2010, 17:07Kolla med de som förvaltar den eller hemmaklubben. Om inte de vet så får du nog ta ett mäthjul och mäta...
Kolla med de som förvaltar den eller hemmaklubben. Om inte de vet så får du nog ta ett mäthjul och mäta...
Quote from Magnus Gelang on 15 July 2010, 17:25Jag är inte helt säker på vem det är som sköter banan faktiskt. Men äsch jag ska bara träna lite jogging där, köra lite intervaller runt så det får duga med Eniros mätning 😀
Jag är inte helt säker på vem det är som sköter banan faktiskt. Men äsch jag ska bara träna lite jogging där, köra lite intervaller runt så det får duga med Eniros mätning 😀
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 17:26Om man tänker sig en löparbana som två halvcirklar på ett visst avstånd.
Man sätter radien på halvcirklarna till R och avstånden mellan halvcirklarna till A. Bredden på en bana sätter man till ”b”.
Omkretsen av en bana är således 2(Pi)R+2A (en hel cirke
Om man tänker sig en löparbana som två halvcirklar på ett visst avstånd.
Man sätter radien på halvcirklarna till R och avstånden mellan halvcirklarna till A. Bredden på en bana sätter man till ”b”.
Omkretsen av en bana är således 2(Pi)R+2A (en hel cirke
Quote from Magnus Gelang on 15 July 2010, 17:48Tord: Det där lät riktigt genomtänkt och alldeles för avancerat för mig i denna värme 😀
Nej men allvar,,,,det är inte så jättenoga för mig att veta om banan är 400 m eller 390 m, jag ska som sagt bara använda den för att träna lite jogging på.
Det var m
Tord: Det där lät riktigt genomtänkt och alldeles för avancerat för mig i denna värme 😀
Nej men allvar,,,,det är inte så jättenoga för mig att veta om banan är 400 m eller 390 m, jag ska som sagt bara använda den för att träna lite jogging på.
Det var m
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 18:30Om det är en kommunal bana så ska kommunens idrotts- och fritidsansvarige kunna säga hur lång banan är eller hänvisa till någon som vet svaret.
Om det är en kommunal bana så ska kommunens idrotts- och fritidsansvarige kunna säga hur lång banan är eller hänvisa till någon som vet svaret.
Quote from Magnus Gelang on 15 July 2010, 18:42Bra fråga om den är kommunal? Men äsch, nej Eniro får duga 😀
Bra fråga om den är kommunal? Men äsch, nej Eniro får duga 😀
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:03Tord. Hur vet du att rundeln är en halvcirkel?
Det enda rätta förutom att mäta är att se var 400-metersstarten finns, eller andra starter. På min "hemmabana" är 400-metersstarten ca 20 meter innan mållinjen. Då är varvet 380 meter.
Tord. Hur vet du att rundeln är en halvcirkel?
Det enda rätta förutom att mäta är att se var 400-metersstarten finns, eller andra starter. På min "hemmabana" är 400-metersstarten ca 20 meter innan mållinjen. Då är varvet 380 meter.
Quote from Funbeat user on 15 July 2010, 19:20Jag har för mig att man från Förbundsmätarhåll anger att banan som dom uppmätt är "MINST" si och så många meter.
Har oxo läst om en mätare som sprang med mät-hjulet framför sig typ i mitten av kroppen på en 400 meters bana men så snävt han kunde utan att
Jag har för mig att man från Förbundsmätarhåll anger att banan som dom uppmätt är "MINST" si och så många meter.
Har oxo läst om en mätare som sprang med mät-hjulet framför sig typ i mitten av kroppen på en 400 meters bana men så snävt han kunde utan att