Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 14:50Glöm inte kolfiberbesticken!
Glöm inte kolfiberbesticken!
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 14:51Linus, tror inte att du klarar 36 mil non-stop mellan Lindome och Oslo. Vi pratar inte om slätten, utan det är kännbart kuperat.
Jag känner till väskorna, men du är nöjd med dem? Jag får testa hur mycket plats 1 par jeans, 2 skjortor, 4 kalsonger och en
Linus, tror inte att du klarar 36 mil non-stop mellan Lindome och Oslo. Vi pratar inte om slätten, utan det är kännbart kuperat.
Jag känner till väskorna, men du är nöjd med dem? Jag får testa hur mycket plats 1 par jeans, 2 skjortor, 4 kalsonger och en
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 14:54Om jag tittar på vikten, så väger något av Topeak och Vaude Crusader ungefär lika mycket ... 1kg. Men Vaude klarar många fler liter ... beror säkert på hur man räknar, förstås. Men jag går efter tillverkarens egen information.
Om jag tittar på vikten, så väger något av Topeak och Vaude Crusader ungefär lika mycket ... 1kg. Men Vaude klarar många fler liter ... beror säkert på hur man räknar, förstås. Men jag går efter tillverkarens egen information.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 15:01Hej Daniel.
"Linus, tror inte att du klarar 36 mil non-stop mellan Lindome och Oslo. Vi pratar inte om slätten, utan det är kännbart kuperat."
Då jag cyklat men Linus så tror jag mig veta att att det gör han visst det. Och varför inte, det är ju "bara"
Hej Daniel.
"Linus, tror inte att du klarar 36 mil non-stop mellan Lindome och Oslo. Vi pratar inte om slätten, utan det är kännbart kuperat."
Då jag cyklat men Linus så tror jag mig veta att att det gör han visst det. Och varför inte, det är ju "bara"
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 15:02Jag hittar inte Vaude Crusader 35 (till salu), utan något liknande. Kan det vara så att de har bytt namn bara?
http://www.bisonoutdoor.se/p1101_Bike_Alpin_Air_30___5.html#
Det verkar vara samma system för ryggen.
Jag hittar inte Vaude Crusader 35 (till salu), utan något liknande. Kan det vara så att de har bytt namn bara?
http://www.bisonoutdoor.se/p1101_Bike_Alpin_Air_30___5.html#
Det verkar vara samma system för ryggen.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 15:04P., jag har gjort det, det har inte du.
Jag är tveksam. Det är "bara" 36 mil. Varsagod.
Men det var inte det jag frågade efter. Ni machotyper behöver inga väskor, det förstår jag.
Edit: Hade du laptop (jag jobbpendlar ju), kläder för en vecka osv? Var
P., jag har gjort det, det har inte du.
Jag är tveksam. Det är "bara" 36 mil. Varsagod.
Men det var inte det jag frågade efter. Ni machotyper behöver inga väskor, det förstår jag.
Edit: Hade du laptop (jag jobbpendlar ju), kläder för en vecka osv? Var
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 15:27Skicka dina "arbetskläder" med posten. Och ta bara med ombyte för cyklingen. Då kan du köra lättpackad.
Skicka dina "arbetskläder" med posten. Och ta bara med ombyte för cyklingen. Då kan du köra lättpackad.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 17:02ryggsäck är ok för jobbpendling,när det blir lite längre turer så känns det lite onödigt att lägga mer vikt än nödvändigt på sittbenen,mer problem med det än svett på ryggen skulle jag tro.
ryggsäck är ok för jobbpendling,när det blir lite längre turer så känns det lite onödigt att lägga mer vikt än nödvändigt på sittbenen,mer problem med det än svett på ryggen skulle jag tro.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 17:23Jag hade undvikit ryggsäck på grund av tyngdpunkten. Bättre med sidoväskor bak.
Jag hade undvikit ryggsäck på grund av tyngdpunkten. Bättre med sidoväskor bak.
Quote from Funbeat user on 15 October 2010, 17:41Daniel: Har jag uppfattat det rätt att du prioriterar att få ned vikten på ekipaget så att du kan få upp farten i uppförsbackarna?
Jag tycker: Behåll sidoväskorna men jaga vikt överallt. Se på fjällvandrare de borrar t.o.m. lättningshål i matbesticken o.
Daniel: Har jag uppfattat det rätt att du prioriterar att få ned vikten på ekipaget så att du kan få upp farten i uppförsbackarna?
Jag tycker: Behåll sidoväskorna men jaga vikt överallt. Se på fjällvandrare de borrar t.o.m. lättningshål i matbesticken o.