Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelLångdistans med "ekonomisk" packn …
You need to log in to create posts and topics.

P. Dahl, jag funderade faktiskt på den lösningen ... eller ... att prata snällt med Swebusföraren och be en kompis att hämta dem vid terminalen i Oslo.

Sidväskor har fungerat fint, David. Jag hade framväskor den senaste resan ... men de innehöll inte myc

Tubus är väl lämpligast och lätta.

Daniel, det jag skulle kunna göra är att ta väskorna på CX:en. Det finns fästen för det. Det är en idé. Jag kan till och med ta framväskorna bak (de är mindre). Det är värt att tänka på, helt klart.

Ja, backarna är lite tjatiga.

Tubus ... det är det jag har på landsvägscykeln. Hur starka och stabila som helst. Jag har kört på mycket respektabla hål i vägen och väskorna sitter som de ska. Jag kan testa genom att flytta över det till CX:en.

Edit: inte landsvägscykeln utan långfärd

Jag hade en Carradice Longflap när jag var hos AM&RR förra året men den är lite liten(24 l) för packning o dator.

Datorn kan jag tänka mig att skippa, David. 24 liter låter lagom. Handlar det om en sadelväska?

I sanning imponerande med dina 36-mils pendlingar! Miljörörelsen borde ge dig stående ovationer!

Minns jag inte fel köpte du en en Kona cx vilken jag tror blir en suverän "supernordicrandocommuter"! 🙂

http://www.carradice.co.uk/index.php?page_id=product&under=type&product_id=35

Daniel, yep, CX är en Kona Jake. Helt ok.

David, Carradice skulle passa utmärkt på min B-17.

Jag skulle kunna ta med linnebyxor istället för jeans ... det håller ned vikten och de tar mindre plats ...

Vad gäller miljön ... alternativet är ju tåg och de

Hej Daniel.

"P., jag har gjort det, det har inte du."

Vad är det som du har gjort men inte jag? Och fö har det väldigt lite med detta jag skrev att göra, om jag har gjort det eller klarar det eller inte, om du läser vad jag skriver.

"Jag är tveksam.