Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLängre distanser under vintern?
You need to log in to create posts and topics.

Vi bor ju grannar mer eller mindre, och jag tränade inför Sthlm Marathon under vintern som var.

Jag hade tänkt mig att inte springa ute om det var kallare än typ minus 12-13, men det blev ändå någon minus 17-18 gång.

Jag klädde mig för utomhusträning, m

Kör med sportvarianten av Lungplus och den funkar finfint för mig. Är astmatiker och körde ganska många kortare löppass och längre med turskidorna i lössnön förra vintern med temperaturer ner till -20. Utan den skulle jag nog kvävas på vintern. MVH//Jonas

Jag använde halsduk framför munnen/näsan förra vintern när jag sprang. Här är vinter med snö 4-5 månader. När det var som kallast (-35 grader) så stannade jag inomhus... Sprang vid -17 som kallast, kändes som att min gräns gick där.

Jag kör med gristryne (airtrim) om det är under -10. Funkar riktigt bra förutom att man ser ut som nån jäkla alien. Men det bjuder jag på 🙂

@G-man Edenro: LungPlus som jag kör med gör också att man ser ut som en riktig drömkille. Ett par liter brukar man hinna dregla genom de där propparna på ett pass...

EDIT: fattades ett "r".

"Heja Dart Vader!" är en klassiker man får höra när man tränar med Lungplus.

Kör med airtrim redan vid noll grader, kroppen känns bättre efteråt.

Jag tror detta som så mycket annat är väldigt individuellt. Jag både springer och åker längdskidor (inte samtidigt) ute riktigt kalla dagar. Senste vintern var det som kallast -27gr när jag var ute. Jag har inga hjälpmedel för munnen eller näsan. Däremot

Vet någon var man kan köpa en airtrim-mask i Stockholm? Dvs en fysisk butik som säljer dom. Dom verkar ju kosta ca 450 spänn enligt deras hemsida så det vore trevligt att få fingra lite på en först innan man slår till.

http://www.outdoorexperten.se/p-7218-termo-swed-plus-balaklava.aspx?utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Termo%20Swed%20Plus%20Balaklava&affiliateID=10057