Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLängre pektå än stortå
You need to log in to create posts and topics.

Halloj!

Jag är en av de vars pektå (tån bredvid stortån) är längre än stortån. Detta gör att nageln på pektå blir lite mysko formad/ihoptryckt. Känns inte riktigt som det skall. Nån mer som har samma problem och hur har ni löst det? Större skor bara?

....ähumm....trodde att allas fötter såg ut så. Gör de inte det?!? Jag springer på som vanligt iaf. 😀

jag har samma problem med tillägget att jag får djupa och mycket ömma blåsor på framkanten av tån. It´s a bitch!

Ja Peter R...det är nog typ fifty sixthy med den varan...Jag har själv kortare stortå än den andra vad den nu kan heta ...(Bättre med fingrarna där vi ju som barn lärde oss vad dom hette...hehe!?)...Kollade frugans (under viss protest...underligt!?) Å hen

Längre pektå. Jag har samma "defekt". Byte av skomärke funkade för mig. Jag har smala fötter så många märken går bort direkt. Bytte från Nike till Asics för ett par år sedan och har inte samma problem med blånaglar längre.

Eftersom de allra flesta skor är längre i mitten än på sidorna så är jag glad att stor- och lilltån är kortare än de andra.

Jag har alltid funderat på hur andra gör, där alla tår är kortare än tån innan, om man börjar vid stortån.

Min stortå är typ 0.5cm längre än den bredvid.... Nä, det är inte kul att leta skor! 😉

Japp, big time!
Jag har testat allt men fått acceptera att den tån alltid kommer se förj¤klig ut, full av blåsor, förhårdnader och med blå nagel. Som tur är har jag inte fått andra problem som smärta i foten el dyl.

Både min andra och tredje tå (pektån och långtån) är längre än stortån. Min far som har samma lyte hittade någonstans för länge sedan att detta är definitionen på "romersk-klassiska" tår, och det vidhåller vi! (H)
Tilläggas kan att både min far och jag ha

Jag har alltid tyckt att det normala är längst stortå (därav namner) och ni andra är deformerade. Men det kanske är tvärt om? 🙂

Någon som vet vanligheten i de olika fötternas anatomi?