Quote from Guest on 10 May 2011, 14:56Jag har i vinter och hela våren sprungit långpass, någon snabbdistans och en hel del orientering. Kvalitetspass, men inte så snabba om man säger så. Inför milen nu, så sprang jag ett(1) intervallpass 5x1000m där jag kom upp i den farten jag sedan sprang p
Jag har i vinter och hela våren sprungit långpass, någon snabbdistans och en hel del orientering. Kvalitetspass, men inte så snabba om man säger så. Inför milen nu, så sprang jag ett(1) intervallpass 5x1000m där jag kom upp i den farten jag sedan sprang p
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:06Lidingö? Då tänker jag BACKAR!
Ursvik Xtreme är bra träning inför Lidingö
Lidingö? Då tänker jag BACKAR!
Ursvik Xtreme är bra träning inför Lidingö
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:13När det gäller intervaller är jag av åsikten att de bör springas i en fart där man inte behöver göra avkall på tekniken. Spring så nära gränsen som möjligt du kan med bibehållen god teknik och hållning. Då kan du ofta avsluta passet på ett starkare sätt ä
När det gäller intervaller är jag av åsikten att de bör springas i en fart där man inte behöver göra avkall på tekniken. Spring så nära gränsen som möjligt du kan med bibehållen god teknik och hållning. Då kan du ofta avsluta passet på ett starkare sätt ä
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:17Då tänker du lång vila?
Då tänker du lång vila?
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:17Angående din andra fråga tänker jag att du kan använda dig av både intervaller, t ex 4-8x1km på ca 4min, och snabbdistanspass i 4:15-fart, t ex 8-10km eller 2x5km med joggvila mellan.
Variation och, som nämnts ovan, en hel del terränglöpning i backig ter
Angående din andra fråga tänker jag att du kan använda dig av både intervaller, t ex 4-8x1km på ca 4min, och snabbdistanspass i 4:15-fart, t ex 8-10km eller 2x5km med joggvila mellan.
Variation och, som nämnts ovan, en hel del terränglöpning i backig ter
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 15:191-1:30-vila om det handlar om milfart, 1:30-2min om du springer snabbare.
Testa 5x1km på 4 blankt med 1min vila första gången och se hur det funkar för dig.
1-1:30-vila om det handlar om milfart, 1:30-2min om du springer snabbare.
Testa 5x1km på 4 blankt med 1min vila första gången och se hur det funkar för dig.
Quote from Funbeat user on 10 May 2011, 17:07Då har vi samma mål! Det jag tror blir utmaningen för mig är framförallt att få tillräckligt många långpass.
Sprang Urvik extrem i höstas på knappt 65min.
Men jag hoppas jag hinner en hel del i sommar... (H)
Då har vi samma mål! Det jag tror blir utmaningen för mig är framförallt att få tillräckligt många långpass.
Sprang Urvik extrem i höstas på knappt 65min.
Men jag hoppas jag hinner en hel del i sommar... (H)
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 10:21Enligt Brad Hudson:
"Signs that your NEUROMUSCULAR FITNESS is lagging
* You feel sluggish in your speed workouts
* You feel weak when running uphill
* In threshold runs, your breathing is under control but your legs feel heavy"
http://runningtimes.com/Pri
Enligt Brad Hudson:
"Signs that your NEUROMUSCULAR FITNESS is lagging
* You feel sluggish in your speed workouts
* You feel weak when running uphill
* In threshold runs, your breathing is under control but your legs feel heavy"
http://runningtimes.com/Pri
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 10:44Lars, nice! Kanske är det "specific endurance" som är underutvecklad
G-man, själv tycker jag Skatåsmilen är väl så jobbig som Lidingö (per km). Herregud, första 15km på Lidingö är ju på platten. Jag har problem att hitta 15km som är lika platt hemmavid.
Lars, nice! Kanske är det "specific endurance" som är underutvecklad
G-man, själv tycker jag Skatåsmilen är väl så jobbig som Lidingö (per km). Herregud, första 15km på Lidingö är ju på platten. Jag har problem att hitta 15km som är lika platt hemmavid.
Quote from Funbeat user on 11 May 2011, 11:07Eftersom du är orienterare så har du välutvecklade lår och backarna kommer inte vara din svaghet utan din styrka 🙂 Dock är det nog många långa pass på liknande underlag/kupering som är nyckeln ändå!
Eftersom du är orienterare så har du välutvecklade lår och backarna kommer inte vara din svaghet utan din styrka 🙂 Dock är det nog många långa pass på liknande underlag/kupering som är nyckeln ändå!