Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpar skor!
You need to log in to create posts and topics.

Finns det någon grundregel för hur länge jag kan springa i mina skor, visst antal km, mil eller timmar? innan de är dags att byta.

Patrik, hann Du läsa mitt svar? 🙂

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=346547

En del säger 150 mil eller 1 år, vilket som kommer först.

Men det är ganska mycket känslan också, och olika från skor till skor. Vissa skor är robustare och verkar tåla mer, dem kan man nöta längre på, medan andra är lättare, tål mindre och tar slut fort

Jag tror det beror väldigt mycket på hur mycket man väger också. 150 mil gäller säkert för genomsnittsmannen, som kanske väger 80 kg (?). Mannen brukar ju vara norm. Om man väger mycket mindre än det så kanske man kan räkna med 200 mil och är man tyngre ä

Jo, men viktens betydelse skrev jag om Allie, fast i den förststartade tråden (som jag länkar till). 🙂

Sylvia, du skriver att du nyligen har provat ut nya skor på Löplabbet. Är själv lite nyfiken på ett besök hos dom. Tyckte du att det dom föreslog verkade bra för dig och din löpstil? Är rädd att om jag åker dit och testar så kommer jag att säga:
Föreslå

Kan du inte undvika att ge dem direktiv och låta dem göra jobbet? Svara på de frågor de ställer, spring på löpbandet och känn efter vilka skor som passar bäst.
Det är mycket upp till dig om du blir nöjd med Löplabbet eftersom du ger feedback på de skor de

Jag var på Löplabbet på Heden i Göteborg i helgen. Tog med mina gamla skor (som jag på eget bevåg har testat ut via deras hemsida ) så de fick se slitningarna under sulan.

Stod på en glaslåda för att se hur jag belastar fötterna. Helt jämt visade det sig

Självklart har du helt rätt Anders. Det är Löplabbet som har kunskapen och utbildad personal, som kan det där med olika löpsteg mm. Får ta med mig mina gamla skor och åka till närmsta butik, som ligger i Kristiandstad och låta dem föreslå en ny sko. Under

DS Trainer finns väl inte för neutralt steg?