Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningLöpar skor!
You need to log in to create posts and topics.

Inte vet jag. Hon sa att de skor hon tog fram var för ett neutralt löpsteg mot mycket lätt pronation (mtp på min vänsterfot), bl a ett par DS Trainer. På filmen såg man sen då att löpsteget förändrades till det sämre.

Hon sa också att OM jag hade valt en

Jag fick samma svar när jag testade de skorna, och efter tre steg så högg det till i höger knä. men det finns säkert neutrala löpare som klarar av skor med pronationsskor också.

Jag kände aldrig nån skillnad, men filmen visade svart på vitt hur fötterna betedde sig med dels "mina" Nike Air och med de andra. Normalt sett borde inte Nike Air ha en sån positiv påverkan på den lilla proneringen jag har eftersom skon är för helt neutr

Nu har jag fått inlägg för att kompensera för vänstern som pronerar. Så kommer det att kvitta vilka skor jag än köper! 🙂 Så länge jag köper neutrala...

Ja så vitt jag vet är DS Trainer med pronationsstöd medan Speedstar är som DS Trainer fast utan pronationskilen. Men samtidigt så verkar Asics hålla på och ändra på sina skor lite då och då så senaste årsmodellen kanske inte har pronationsstöd?

KAn nån tipsa var man köper bäst löpar skor i Stockholm i innerstan???!?!?!?!?
Jag vill ha hjälp och råd med skoköpet.

Tackar för tipsen, runt 150 -200 mil / sko byte. Självklart förstår jag att det finns många aspekter som påverkar skons hållbarhet när det gäller dess livslängd som inverkar. Nu har jag fått ett humm om antal mil. Önskar er medlemmar och debatörer en god

Zenita, samma fråga ställdes på Jogg.se härom dagen och de allra flesta föreslog
Runners Store mittemot Centralen.

http://www.runnersstore.se/Main/index.asp

Zenita:
Runner´s Store på Vasagatan mitt emot Centralen.
Mycket trevlig och kunnig personal och bra utbud.
Har aldrig blivit missnöjd där oavsett skoköp eller annan utrustning, de ger alltid bra råd och tips.

Zenita på Kungsgatan 21-23 ligger två löplabbetbutiker en för enbart tjejer den andra för alla. Har dock bara Erfarenhet av den sist nämda med gott resultat.